Noi, echipa — documente.md, ne bucurăm de vizita dumneavoastră pe pagina Web site-ului — https://documente.md.
Dorim să vă furnizăm informații esențiale referitoare la angajamentul nostru privind securitatea și confidențialitatea datelor personale.
Angajamentul nostru este de a respecta prevederile legale și de a păstra caracterul confidențial al informației furnizate de către Dumneavoastră la accesarea și înregistrarea pe Web site-ul nostru...
POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE
I. DISPOZIȚII GENERALE
Această declarație de confidențialitate descrie modalitățile prin care prelucrăm date cu caracter personal (în continuare poate fi utilizat — date personale/date/informații) care sunt colectate prin intermediul Web site-ului: https://documente.md, atunci când acesta este utilizat de dumneavoastră. Tratăm cu seriozitate și implicare orice aspect privind protecția datelor cu caracter personal. Intenția noastră este de a vă oferi acces la informațiile și serviciile ce sunt prestate de noi, iar datele dumneavoastră personale, care sunt furnizate, sunt necesare pentru a putea utiliza toate funcționalitățile site-ului, așa cum vă doriți. Accesând sau utilizând orice parte sau funcție a Web site-ului nostru, înseamnă că vă angajați să acceptați și să respectați termenii, condițiile și politicile pe care le-am dezvoltat, respectiv aveți minim vârsta legală în conformitate cu legislația Republicii Moldova aplicabilă la moment. Dacă nu acceptați termenii, condițiile și politicile noastre atunci nu ar trebui să continuați accesarea Web site-ului nostru și/sau utilizarea serviciilor noastre.
La fel Politica de confidențialitate descrie datele personale pe care le colectăm prin intermediul Web site-ului, modul în care utilizăm aceste informații, cui îi sunt transmise datele, precum și opțiunile pe care le au subiecții de date personale/clienți/utilizatorii sistemului dat. De asemenea, prin prezenta politică descriem măsurile pe care le luăm pentru a asigura securitatea informațiilor și cum ne puteți contacta în legătură cu punerea în practică a protecției datelor cu caracter personal și pentru a vă exercita drepturile prevăzute de lege.
II. NUMELE ȘI ADRESA ELECTRONICĂ A OPERATORULUI ȘI A PERSOANEI RESPONSABILE
2.1. Operatorul și persoana responsabilă:
SRL „Document Park“, Cod fiscal 1013600036529, adresa juridică: str. A. Hîjdeu nr. 48, ap. (of.) nr. 3, mun. Chișinău, adresa fizică: MD-2004, bd. Ștefan cel Mare 115/1, mun. Chișinău, e-mail: [email protected], tel. +373 22 005-555.
2.2. Web site nostru — https://documente.md este găzduit de DigitalOcean Holdings, Inc., care este un furnizor de infrastructură cloud. DigitalOcean Holdings, Inc., situat pe 101 6th Ave, New York, NY 10013, Statele Unite ale Americii. Platforma stochează date referitoare la utilizatori, folosite pentru conturile online create pe Web site-ul nostru, pentru o anumita perioada de timp. Mai multe informații despre Cloudways puteți citi pe: https://www.digitalocean.com/products/cloudways, respectiv Politica de confidențialitate a DigitalOcean Holdings, Inc., poate fi accesată pe: https://www.digitalocean.com/legal/privacy-policy.
III. CONTEXTUL LEGISLATIV
În principal, activitățile Web site-ului nostru: https://documente.md sunt reglementate de:
- Legea nr. 133 din 08.07.2011 privind protecția datelor cu caracter personal, în continuare — Legea 133/2011;
- Legea nr. 284 din 22.07.2004 privind serviciile societății informaționale;
- Legea nr. 241 din 15.11.2007 comunicațiilor electronice;
- Legea nr. 284 din 22.07.2004 privind comerțul electronic;
- Legea nr. 71 din 22.03.2007 cu privire le registre;
- Codul civil nr. 1107 din 06.06.2002;
- REGULAMENTULUI (UE) 2016/679 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE, în continuare — Regulamentul general privind protecția datelor sau GDPR- care este acronimul în limba engleză pentru — General Data Protection Regulation;
- Directiva 2002/58/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 12 iulie 2002 privind prelucrarea datelor personale și protejarea confidențialității în sectorul comunicațiilor publice (Directiva asupra confidențialității și comunicațiilor electronice).
IV. DEFINIȚII
Date cu caracter personal — orice informație referitoare la o persoană fizică identificată sau identificabilă (subiect al datelor cu caracter personal). Persoana identificabilă este persoana care poate fi identificată, direct sau indirect, prin referire la un număr de identificare sau la unul ori mai multe elemente specifice identității sale fizice, fiziologice, psihice, economice, culturale sau sociale;
Operator — persoana fizică sau persoana juridică de drept public sau de drept privat, inclusiv autoritatea publică, orice altă instituție ori organizație care, în mod individual sau împreună cu altele, stabilește scopurile și mijloacele de prelucrare a datelor cu caracter personal prevăzute în mod expres de legislația în vigoare;
Prelucrarea datelor cu caracter personal — orice operațiune sau serie de operațiuni care se efectuează asupra datelor cu caracter personal prin mijloace automatizate sau neautomatizate, cum ar fi colectarea, înregistrarea, organizarea, stocarea, păstrarea, restabilirea, adaptarea ori modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, dezvăluirea prin transmitere, diseminare sau în orice alt mod, alăturarea ori combinarea, blocarea, ștergerea sau distrugerea.;
Subiectul datelor cu caracter personal/client/utilizator/vizitator/solicitantul unui serviciu — persoana fizica ale cărei date cu caracter personal sunt transmise către operator (cu titlu exemplificativ un client sau potențial client, un utilizator al site-ului operatorului etc.)
În calitate de client/utilizator/vizitator/solicitant al unui serviciu poate fi și o persoană juridică, însă legislația privind protecția datelor cu caracter personal nu se aplică;
Cookies — un „cookie“ este un fișier de mici dimensiuni, format de regula din litere si cifre. Acesta este descărcat în memoria unui calculator sau a altui tip de dispozitiv folosit pentru navigarea pe internet (smartphone, tableta, computer etc), atunci când utilizatorul accesează un anumit site web, spre exemplu Web site-ul nostru.
V. PRINCIPIILE GENERALE DE PRELUCRARE A DATELOR CU CARACTER PERSONAL
5.1. Datele cu caracter personal care fac obiectul prelucrării trebuie să fie prelucrate în mod corect și conform prevederilor legii. În orice caz, trebuie să existe un temei legal care să permită prelucrarea, dacă acest temei nu există, prelucrarea este ilegală. Pentru ca operațiunile de prelucrare asupra datelor personale să fie legale trebuie să se bazeze pe cel puțin unul dintre următoarele temeiuri: consimțământul (persoana/subiectul de date și-a dat în mod valabil consimțământul), contractul (există un contract sau urmează să se încheie un contract), obligația legală (există o obligație legală), interesul vital (se protejează viața sau sănătatea subiectului de date), interesul public și interesul legitim (atâta timp cât nu intră în conflict cu interesul subiectului de date, cu unele excepții).
- Colectate în scopuri determinate, explicite și legitime, iar ulterior să nu fie prelucrate într-un mod incompatibil cu aceste scopuri [...]: Se prezumă, că datele sunt obținute în mod legal, dintr-o sursă autorizată, că datele sunt prelucrate doar în modurile în care subiectul de date se așteaptă să fie prelucrate în mod rezonabil și nu sunt utilizate într-un mod care ar putea afecta subiectul de date. Respectiv, datele personale sunt colectate în scopuri determinate, explicite și legitime și nu sunt prelucrate ulterior într-un mod incompatibil cu aceste scopuri. Scopul prelucrării datelor trebuie să fie definit înainte de începerea prelucrării și acest principiu — al limitărilor legate de scop este unul dintre principiile fundamentale ale legislației în materie de protecție a datelor. Dacă scopul prelucrării este suficient de bine determinat și de clar, subiecții de date știu la ce să se aștepte. În același timp, este importantă o delimitare clară a scopului pentru a permite persoanelor vizate să își exercite în mod efectiv drepturile, cum ar fi dreptul de a se opune prelucrării; prelucrarea ulterioară în scopuri de arhivare în interes public, în scopuri de cercetare științifică sau istorică ori în scopuri statistice nu este considerată incompatibilă cu scopurile inițiale.
- Adecvate, pertinente și neexcesive în ceea ce privește scopul pentru care sunt colectate și/sau prelucrate ulterior. Datele cu caracter personal sunt adecvate, relevante și limitate la ceea ce este necesar în raport cu scopurile în care sunt prelucrate. Respectiv, prelucrarea trebuie să se limiteze la ceea ce este necesar pentru îndeplinirea unui scop legitim și ar trebui să aibă loc numai atunci când scopul prelucrării nu poate fi îndeplinit în mod rezonabil prin alte mijloace. Prelucrarea datelor nu poate interveni în mod disproporționat asupra intereselor, drepturilor și libertăților în cauză, în plus, prin utilizarea tehnologiilor speciale de îmbunătățire a confidențialității, uneori se poate evita complet utilizarea datelor personale sau se pot aplica măsuri de reducere a posibilității de a asocia datele cu subiectul de date (de exemplu, prin depersonalizarea/anonimizare sau pseudonimizare), ceea ce are ca rezultat o soluție care protejează viața privată, acest lucru este potrivit în special pentru sistemele de prelucrare mai extinse.
- Exacte și, dacă este necesar, actualizate. Datele inexacte sau incomplete din punctul de vedere al scopului pentru care sunt colectate și ulterior prelucrate se șterg sau se rectifică. Datele personale sunt exacte și, în cazul în care este necesar a fi actualizate, se iau măsurile necesare pentru a se asigura că datele personale care sunt inexacte, având în vedere scopurile pentru care sunt prelucrate, sunt șterse sau rectificate fără întârziere. De asemenea, este posibil să fie necesar ca datele să fie verificate periodic și actualizate pentru a se asigura exactitatea acestora.
- Stocate într-o formă care să permită identificarea subiecților datelor cu caracter personal pe o perioadă care nu va depăși durata necesară atingerii scopurilor pentru care sunt colectate și ulterior prelucrate. Stocarea datelor cu caracter personal pe o perioadă mai mare, în scopuri statistice, de cercetare istorică sau științifică, se va face cu respectarea garanțiilor privind prelucrarea datelor personale, prevăzute de normele ce reglementează aceste domenii, și numai pentru perioada necesară realizării acestor scopuri. Datele personale sunt păstrate într-o formă care permite identificarea subiecților de date pe o perioadă care nu depășește perioada necesară îndeplinirii scopurilor în care sunt prelucrate datele. Datele personale pot fi stocate pe perioade mai lungi în măsura în care acestea vor fi prelucrate exclusiv în scopuri de arhivare în interes public, în scopuri de cercetare științifică sau istorică sau în scopuri statistice, sub rezerva punerii în aplicare a măsurilor de ordin tehnic și organizatoric adecvate prevăzute de normele legale în vederea garantării drepturilor și libertăților subiectului de date. Acest principiu implică eliminarea sau anonimizarea/depersonalizare adatelor imediat ce acestea nu mai servesc scopurilor pentru care au fost colectate.
VI. PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL ÎN CAZUL UTILIZĂRII WEB SITUL-UI NOSTRU
Web site-ul https://documente.md funcționează în calitate de portal informativ și de intermediere a serviciilor juridice, permițând utilizatorilor să solicite servicii prin FORMULARE DE CONTACT sau prin alte mijloace de comunicare, fiind destinat persoanelor fizice și juridice care au nevoie de consultanță și asistență juridică în diverse proceduri administrative, cum ar fi redobândirea cetățeniei, obținerea actelor de stare civilă, legalizarea documentelor, apostilă și alte servicii conexe.
6.1. ÎN CAZUL VIZITĂRII WEBSITE-ULUI sistemul colectează automat date cu caracter personal, inclusiv informații din sistemul informatic al computerului solicitant. În acest scop, pot fi colectate următoarele date:
- informații despre tipul de browser și versiunea utilizată;
- sistemul de operare al utilizatorului;
- adresa IP a utilizatorului;
- data și ora accesului;
- web site-urile de unde sistemul utilizatorului a ajuns pe pagina dată de internet, cu instrumente ajutătoare.
6.2. Prelucrarea și stocarea temporară în fișierele de jurnal interne a datelor de acces, este necesar:
- pentru a permite utilizatorilor să vizualizeze informațiile Web site-ului;
- pentru a asigura funcționalitatea și securitatea sistemului Web site-ului;
- pentru a genera informații statistice despre utilizarea Web site-ului;
- pentru a dezvolta și moderniza Web site-ul;
- pentru administrare generală a Web site-ului.
Procesul de prelucrare și stocare a datelor cu caracter personal nu va duce la identificarea SUBIECȚILOR DE DATE PERSONALE.
6.3. Temeiul juridic al legalității prelucrării se întemeiază pe art. 5, alin. (5), lit. a) și e) din Legea 133/2011, prelucrarea este necesară în scopul executării unui contract la care subiectul de date este parte sau pentru luarea unor măsuri înaintea încheierii contractului, la cererea acestuia și prelucrarea este necesară în scopul realizării unui interes legitim al operatorului privind funcționalitatea și securitatea sistemului, etc.
6.4. Datele vor fi șterse de îndată ce nu mai sunt necesare odată cu atingerea scopului pentru care au fost colectate: în cazul colectării datelor pentru punerea la dispoziție a Web site-ului, la încheierea sesiunii respective; în cazul stocării datelor în fișiere jurnal logouri, CEL TÂRZIU DUPĂ 30 ZILE, adresele IP ale utilizatorilor sunt șterse sau transferate, astfel încât să nu mai poată fi atribuite dumneavoastră.
6.5. Suplimentar, în cazul în care utilizați formularele Website-ului sistemul va prelucra și colecta ȘI ALTE DATE CU CARACTER PERSONAL, GEN:
- numele și prenumele;
- numărul de telefon;
- adresa de e-mail;
- numărul dosarului în baza de date a Agenției Naționale pentru Cetățenie a României.
VII. COMUNICAREA, ÎN SPECIAL COMUNICAREA COMERCIALĂ ȘI DE MARKETING
7.1. Există mai multe modalități prin care puteți lua legătura cu noi și viceversa:
- comunicare prin e-mail;
- comunicarea prin telefon;
- comunicarea prin comunicații electronice tip mesagerie.
Legalitatea prelucrării datelor cu caracter personal se întemeiază pe art. 5, alin. (5), lit. a) și e) din Legea 133/2011, în măsura în care datele personale ce vă vizează sunt necesare în cursul executării unui contract la care subiectul de date este parte sau pentru luarea unor măsuri înaintea încheierii contractului și prelucrarea este necesară în scopul realizării unui interes legitim al operatorului de a ne contacta reciproc și de a vă putea răspunde la cerere.
7.2. Comunicarea prin e-mail — [email protected]
Utilizarea de-mail, comunicarea scrisă, este un alt mecanism pentru contactul folosit de noi. Datele cu caracter persona transmise de dumneavoastră prin e-mail vor fi stocate și ulterior vor fi șterse odată cu atingerea scopului pentru care au fost prelucrate și stocate. Datele care se cuprind în corespondența comercială vor fi păstrate timp de până la trei ani. Dacă sunteți beneficiarul serviciilor noastre, vom folosi datele cu caracter personal care vă vizează pentru a vă trimite prin e-mail informații suplimentare despre produsele care sunt relevante pentru dumneavoastră. Aceasta poate include în special noutăți, promoții și oferte, precum și feedback-uri, sondaje și alte. Temeiul juridic al prelucrării datelor este art. 5, alin. (1) și alin. (5), lit. e) din Legea 133/2011, conform căruia prelucrarea datelor cu caracter personal este necesar pentru a proteja interesele noastre legitime, în măsura în care aceasta privește stocarea și utilizarea ulterioară a datelor în scopuri publicitare. Vă puteți opune utilizării datelor dumneavoastră cu caracter personal în scopul de marcheting/comercial în orice moment prin intermediul UNUI LINK CORESPUNZĂTOR DIN e-mailuri sau prin trimiterea unui mesaj la datele de contact de mai sus (de exemplu, prin e-mail sau scrisoare) fără a suporta alte costuri în afara costurilor de transmitere, conform tarifelor de bază dacă există, deși în mod normal aceste costuri lipsesc.
7.3. Comunicarea prin telefon
O altă posibilitatea de a comunica este telefonul, nr. +373-22-00-55-55, +373-791-26-190, +373-68-455-558 și +373-601-33-113. Operatorul, la începutul conversației, VĂ VA INFORMA DESPRE ÎNREGISTRAREA CONVERSAȚIEI TELEFONICE ÎN SCOPUL ÎMBUNĂTĂȚIRII SERVICIILOR ACORDATE, PENTRU A INSTRUI PERSONALUL DE ASISTENȚĂ PENTRU CLIENȚI ȘI PENTRU A ASIGURA CALITATEA CALL-CENTRULUI. Acordarea consimțământului se manifestă prin continuarea conversației. Trebuie să cunoașteți că, în baza consimțământul acordat, e posibil să Vă APELĂM PENTRU SONDAJE DE SATISFACȚIE, PENTRU TRIMITEREA DE OFERTE SPECIALE ȘI CAMPANII, PENTRU INFORMAȚII DESPRE servicii ȘI ÎN SCOPURI STATISTICE. Datele personale prelucrate vor fi adecvate, relevante și limitate la ceea ce este necesar pentru scopurile indicare mai sus fiind stocate PENTRU MAXIMUM 30 ZILE. În scopuri de verificare (de exemplu, încheierea unui contract de prestare a serviciilor) PUTEM STOCA ÎNREGISTRAREA TIMP DE PÂNĂ LA TREI ANI. Prelucrarea datelor cu caracter personal se întemeiază pe art. 5, alin. (1) din Legea 133/2011, în baza consimțământului dumneavoastră pentru prelucrarea datelor cu caracter personal pentru unul sau mai multe scopuri specifice.
Operatorul de telefonie mobilă este ÎM „MOLDCELL“ S. A., https://www.moldcell.md, (sediul administrativ Moldcell, str. Belgrad nr. 3, mun. Chișinău). Moldcell prelucrează datele cu caracter personal în corespundere cu documentul denumit Notă de Informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal efectuată de către Moldcell, document ce poate fi accesat la adresa: https://moldcell. md/files/private/Nota_de_informare_%2Bmfs_actualizat_06.11.2023.pdf. Politica cu privire la confidențialitate și utilizarea cookie-urilor poate fi accesate la adresa: https://moldcell. md/files/POLITICA%20CU%20PRIVIRE%20LA%20CONFIDENTIALITATE%20SI%20UTILIZAREA%20COOKIE-URILOR. pdf. Politica de confidențialitate și protecția datelor cu caracter personal o puteți găsi pe adresa: https://moldcell. md/rom/politica-de-confidentialitate-si-protectia-datelor-caracter-personal, iar Politica de securitate: https://www.moldcell.md/files/Policies/politica-de-securitate. pdf?_gl=1*ol87x9*_ga*MTExMjg5MzkyNi4xNzEyMjMzMTI5*_ga_MHDK6G7JXT*MTcxMjIzMzEyOS4xLjEuMTcxMjIzMzYxNS42MC4wLjU0NjMxMTE2OA..&_ga=2.212689879.2108700467.1712233129-1112893926.1712233129. Temeiul juridic pentru prelucrare datelor cu caracter personal, în conformitate cu art. 5, alin. (1), alin. (5), lit. a) și e) din Legea 133/2011, este consimțământul dumneavoastră: prelucrarea este necesară pentru executarea unui contract la care subiectul de date/utilizatorul este parte sau pentru a face demersuri la cererea persoanei vizate înainte de încheierea unui contract și prelucrarea este necesară în scopul realizării interesului nostru legitim, spre exemplu în cazul unor investigații.
7.3. Comunicarea prin intermediul aplicațiilor electronice
7.3.1. Utilizăm WhatsApp Messenger pentru a comunica cu dumneavoastră, nr.telefon:
+373-791-26-190, +373-68-455-558 și +373-601-33-113, https://api.whatsapp.com/send/?phone=37379126190&text&type=phone_number&app_absent=0, https://api.whatsapp.com/send/?phone=37360133113&text&type=phone_number&app_absent=0. WhatsApp este gratuit și oferă servicii de mesagerie, apeluri simple și video, fiind securizate (potrivit declarațiilor WhatsApp criptează integral mesajele și conversațiile), fiabile și disponibile atât pentru telefon cât și pentru sistemele de operare Microsoft Windows sau MacOS. Se pot aplica taxe, în anumite situații, pentru datele mobile. WhatsApp este un serviciu american de mesagerie instantanee (IM) și VoIP (voice-over-IP) deținut de conglomeratul tehnologic Meta. Adresă corporativă: WhatsApp LLC., 1 Meta Way, Menlo Park, California 94025, Statele Unite ale Americii și WhatsApp Ireland Limited, Merrion Road, Dublin 4,
D04 X2K5, Irlanda. Puteți contacta WhatsApp pe: https://www.whatsapp.com/?lang=ro_RO și https://www.whatsapp.com/contact/?eea=1&subject=messenger. Pentru a primi o asistență mai bună, puteți consulta: https://faq. whatsapp. com/. Pentru toate solicitările din partea utilizatorilor cu dizabilități, inclusiv asistență privind cititoarele de ecran, tehnologia asistivă sau feedback legat de accesibilitatea produselor WhatsApp, contactați: https://www.whatsapp.com/contact, accessibility@support. whatsapp. com. Politica de confidențialitate o puteți accesa pe: https://www.whatsapp.com/legal/privacy-policy-eea.
7.3.2. O altă aplicație utilizată pentru a comunica cu Dumneavoastră este Telegram Messenger, nr. telefon: +373-791-26-190, +373-68-455-558 și +373-601-33-113. Telegram este un serviciu de mesagerie instantă și VolP dezvoltată de Telegram Messenger LLP cu sediul în Turnurile Business Central, Turnul A, Biroul 1003/1004/2301, tel. + 971-477-07-810, C. P. 501919, Dubai, Emiratele Arabe Unite, https://www.wikidata.org/wiki/Q32049814. Dacă locuiți într-o țară din Spațiul Economic European (SEE), serviciile sunt furnizate de Telegram, care, în sensul legislației aplicabile privind protecția datelor cu caracter personal, este operatorul de date responsabil pentru datele dumneavoastră cu caracter personal atunci când utilizați Serviciile acestora. Cu toate că Telegram se află în afara SEE, a fost desemnată o terță parte, Oficiul European pentru Protecția Datelor (EDPO), ca reprezentant al Telegram, în temeiul art. 27 din GDPR. Puteți adresa EDPO orice întrebări legate de GDPR scriind la EDPO pe adresa Avenue Huart Hamoir 71, 1030 Bruxelles, Belgia sau să utilizați formularul de solicitare online al EDPO la adresa: https://edpo. com/telegram-gdpr-data-request. Puteți contacta Telegram pe: https://telegram. org/. Politica de confidențialitate Telegram o puteți consulta pe: https://telegram. org/privacy/eu.
7.3.4. Pentru a ne consolida interesele Messenger ne ajută să luăm legătura între noi. Messenger aparține de Meta/Facebook (Meta Platforms Ireland Limited, 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Irlanda; Merrion Road, Dublin 4, D04 X2K5, Irlanda). Condiții generale de utilizare Messenger pot fi găsite pe: https://www.messenger.com/. Messenger declară următoarele: mesajele și apelurile personale de pe Messenger sunt criptate end-to-end în mod implicit — astfel, mesajele și apelurile pot fi văzute și auzite numai de dumneavoastră și persoana cu care comunici și nimeni altcineva, nici măcar Meta. Reține că, în cazul funcțiilor de raportare și opționale, dumneavoastră sau o persoană din conversație puteți alege în continuare să trimiteți mesaje la Meta. Politica de confidențialitate o poți accesa aici: https://www.facebook.com/privacy/policy;
7.3.4. Temeiul legal pentru prelucrare datelor cu caracter personal este consimțământul dumneavoastră, având în vedere necesitatea executării unui contract la care sunteți parte sau pentru a face demersuri la cererea dumneavoastră înainte de încheierea unui contract și prelucrarea este necesară în scopul realizării interesului nostru legitim, spre exemplu în cazul unor investigații (art. 5, alin. (1), alin. (5), lit. a) și e) din Legea 133/2011). PRIN INTERMEDIUL aplicațiilor SE ÎNREGISTREAZA CONVORNIREA?
VIII. DESTINATARII SAU CATEGORIILE DE DESTINATARI AI DATELOR CU CARACTER PERSONAL
8.1. Destinatarii care prelucrează datele personale din cadrul Uniunii Europene au obligația respectării acelorași prevederi legale, oferind, cel puțin, același nivel de protecția ca și SRL „DOCUMENT PARK“, ÎN CALITATE DE OPERATOR și viceversa. Putem transfera, în anumite situații, datele dumneavoastră cu caracter personal CĂTRE ȚĂRI DIN SPAȚIUL ECONOMIC EUROPEAN (UNIUNEA EUROPEANĂ, ELVEȚIA, ISLANDA, LIECHTENSTEIN ȘI NORVEGIA). Având în vedere principiul liberei circulații a datelor către statele membre ale Spațiului Economic European transmiterea datelor cu caracter personal se va realiza în corespundere cu art. 32, alin. (2), lit. a) din Legea 133/2011. La fel este posibil să transmitem date cu caracter personal către țări din afara spațiului economic european, DACĂ SERVERELE PE CARE STOCĂM DATELE SAU FURNIZORII NOȘTRI ASIGURĂ ACESTE SERVICII DIN AFARA SPAȚIUL ECONOMIC EUROPEAN, inclusiv în țări cărora Comisia Europeana nu le-a recunoscut un nivel adecvat de protecție a datelor cu caracter personal. Aceste situații apar în special atunci când vorbim de utilizarea unor platforme/programe/instrumente online pentru procesarea comenzilor, promovare sau infrastructura IT aferenta. Spre exemplu, în cazul folosirii unor aplicații oferite de Google sau Microsoft, deși infrastructura ca atare se afla in Uniunea Europeana, datele personale pot fi accesate de organizațiile mamă din țară de origine.
8.2. În cazul în care datele personale sunt transferate într-o țară care nu se află în Spațiul Economic European ne vom asigura că datele sunt protejate în mod corespunzător, iar regimul acestora este protejat cel puțin la nivelul Republicii Moldova. În aceste condiții, mod corespunzător:
- în cazul transmiterii datele dumneavoastră cu caracter personal către țări din afara Uniunii Europene, vom respecta principiile generale ale transferului stabilite de art. 32, alin. (1) din Legea 133/2011, coroborat cu art. 44 din GDPR și vom solicita respectarea acestora și de către persoanele împuternicite pentru prelucrarea datelor cu caracter personal;
- având la bază prevederile art. 32, lit. b) din Legea 133/2011 putem transmite datele dumneavoastră cu caracter personal către o țâră terță sau o organizații internațională din afara Uniunii Europene, care asigură un nivel adecvat de protecție a datelor personale. Potrivit art. 32, alin. (3) și (4) din Legea 133/2011 Centrul Național pentru protecția datelor cu Caracter Personal al Republicii Moldova (în continuare, după caz — Centru) aprobă, prin decizie, lista statelor care asigură un nivel adecvat de protecție a datelor, luând în considerare: tratatele internaționale în materie de protecție a datelor cu caracter personal la care fac parte; existența și compatibilitatea legislației privind protecția datelor; competențele și cooperarea cu organul de supraveghere a prelucrării datelor, precum și alte aspecte importante privind regimul juridic al protecției datelor cu caracter personal. Centrul ține cont de deciziile adoptate de Comisia Europeană privind statele care asigură un nivel adecvat de protecție a datelor cu caracter personal. Recunoașterea nivelului adecvat de protecție a unei țări terțe, a unui teritoriu ori unul sau mai multe sectoare specificate din acea țară terță sau organizație internațională este efectuată, în corespundere cu art. 45 din GDPR, prin decizia emisă de Comisia Europeană;
- în absența unei decizii în temeiul art. 32, alin. (3) din Legea 133/2011 și art. 45 alin. (3) din GDPR putem transfera date dumneavoastră personale către o țară terță sau o organizație internațională numai dacă operatorul sau persoana împuternicită de operator a oferit garanții adecvate și cu condiția să existe drepturi opozabile și căi de atac eficiente pentru subiecții de date dacă prelucrarea are loc în temeiul unui acord sau tratat semnat între Republica Moldova și țara de destinație, în cazul necesității de a încheia ori executa un acord sau contract între subiectul datelor cu caracter personal și operator ori între operator și o persoană terță în interesul subiectului de date și către alte companii ori organizații din același grup cu operatorul de date, cu condiția respectării regulilor corporatiste obligatorii, aprobate de statele Spațiului Economic European, inclusiv a celor aprobate de Centrul Național pentru Protecția datelor cu Caracter Personal (art. 32, alin. (5), lit. a), c) și f) din Legea 133/2011 și art. 46 din GDPR);
- în absența unei decizii privind caracterul adecvat al nivelului de protecție în conformitate cu art. 32, alin. (3) din Legea 133/2011 și art. 45 alin. (3) din GDPR sau a unor garanții adecvate în conformitate cu art. 32, alin. (5), lit. a), c) și f) din Legea 133/2011 și art. 46 din GDPR, inclusiv a regulilor corporatiste obligatorii având în vederea art. 32, alin. (5), lit. f) din Legea 133/2011 și art. 49 din GDPR, un transfer sau un set de transferuri de date personale către o țară terță sau o organizație internațională poate avea loc numai în baza consimțământului dumneavoastră, în condițiile art. 32, alin. (5), lit. b) din Legea 133/2011 și art. 49, alin. (1), lit. (a) din GDPR, exprimat în mod explicit cu privire la transferul propus, după ce ați fost informată asupra posibilelor riscuri pe care transferurile date le pot implica pentru drepturile dumneavoastră, ca urmare a lipsei unei decizii privind caracterul adecvat al nivelului de protecție, lipsei a unor garanții adecvate sau a regulilor corporatiste obligatorii. Este posibil și există riscul ca autoritățile din țara terță respectivă (de exemplu, dar nu se limitează la serviciile secrete) să aibă acces la datele transmise pentru a le înregistra și analiza și nu poate fi garantată aplicabilitatea apărării drepturilor dumneavoastră. Dacă vă acordați consimțământul prin intermediul bannerului cookie, veți fi informat și despre acest fapt.
8.3. Prezența online pe rețelele sociale
Suntem prezenți online pe rețelele de socializare pentru a comunica cu dumneavoastră și alte părțile interesate, dar și pentru a furniza informații despre serviciile noastre. În cel mai dese cazuri, datele dumneavoastră cu caracter personal sunt prelucrate de rețelele de socializare în scopuri de cercetare a piață și publicitate. În acest fel, profilurile de utilizare pot fi create pe baza intereselor dumneavoastră. În acest scop, cookie-urile și alte elemente de identificare sunt stocate pe computerele dumneavoastră. Ca parte a desfășurării prezenței noastre online, este posibil să avem acces la informații precum statisticile privind utilizarea prezenței noastre online furnizate de către rețelele de socializare. Statisticile sunt agregate și pot include, în special, informații demografice și date privind interacțiunea cu prezența noastră online, dar și postările și conținutul distribuit prin intermediul acestora. Temeiul juridic pentru prelucrarea datelor îl constituie art. 5 alin. (5), lit. a) și e) din Legea 133/2011 pentru a îndeplini măsurile precontractuale cu viitorii clienți și părțile interesate, pentru a păstra legătura și a vă informa eficient, pe baza interesului nostru legitim de a comunica. Pentru temeiul juridic al prelucrării datelor realizată de rețelele de socializare pe propria lor răspundere, aveți posibilitatea să consultați informațiile privind protecția datelor ale rețelei de socializare respective, unde veți obține informații suplimentare despre prelucrarea datelor personale, precum și opțiunile de contestare, contactând furnizorul rețelei sociale, deoarece numai acesta are acces la datele dumneavoastră persoanele:
- Meta/Facebook (Meta Platforms Ireland Limited, 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Irlanda; Merrion Road, Dublin 4, D04 X2K5, Irlanda). Condiții generale de utilizare: https://www.facebook.com/legal/terms, politica de confidențialitate: https://www.facebook.com/privacy/policy, statistici: https://www.facebook.com/help/268680253165747/?locale=ro_RO; https://www.datarequests.org/company/facebook/;
- Instagram (Meta Platforms Ireland Limited, 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Irlanda; Merrion Road, Dublin 4, D04 X2K5, Irlanda). Condiții generale de utilizare: https://help. instagram. com/, politica de confidențialitate: https://privacycenter. instagram. com/policy;
- YouTube/Google (Google Ireland Limited, Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlanda). Condiții generale de utilizare: https://www.youtube.com/, politica de confidențialitate: https://policies. google. com/privacy? hl=ro;
- Tiktok (TikTok Technology Limited, 10 Earlsfort Terrace Dubli, D02 T380 Irlanda). Condiții generale de utilizare: https://www.tiktok.com/, politica de confidențialitate: https://www.tiktok.com/legal/page/row/privacy-policy/en.
8.4. Plugin-uri de rețele sociale
Pagina noastră de internet utilizează plugin-uri de la operatorii de rețele sociale, cu ar fi: www. facebook. com, www. instagram. com, https://www.messenger.com/, www. youtube. com sau www. tiktok. com, care sunt marcate clar si distinct. Aceste plugin-uri sun folosite de noi cu scopul de a face legătura între Web site-ul nostru si paginile oficiala a companiei deschisa pe Facebook, Instagram, Messenger, Youtube sau Tiktok: https://www.facebook.com/documente.md/, https://www.instagram.com/documente.md/, https://www.youtube.com/channel/UCdKegJmEdwF9iWkiu6auMgA sau https://www.tiktok.com/@documente.md?_t=8XNXTRtCdCH. Prin intermediul acestui plugin-uri, noi nu colectăm/stocăm datele dumneavoastră cu caracter personal, însă prin legătura creata cu Facebook, Instagram, Messenger, Youtube sau Tiktok puteți vedea Web site-ul nostru și o parte din prieteni care o apreciază. Temeiul legal pentru activitatea dată este consimțământul dumneavoastră în conformitate cu art. 5, alin. (1) din Legea 133/2011, pe care îl trimiteți prin intermediul bannerului cookie, cu excepția cazului în care se prevede altfel. Puteți revoca consimțământul dumneavoastră oricând. În cazul în care datele sunt transferate în SUA sau în alte țări terțe sau teritoriu, consimțământul dumneavoastră se extinde în mod explicit și asupra acestui transfer de date.
8.5. Transmitere către instituții publice, instanțe de judecata, precum și către organele de urmărire penală sau organele procuraturii în cadrul investigațiilor infracțiunilor sau a faptelor contravenționale. SRL „Document Park“ poate sa ofere instituțiilor competente informații cu privire la date personale dacă solicitările sunt argumentate și se încadrează în limitele cadrului legal, asigurând regimul de securitate și confidențialitate a datelor personale. În vederea realizării dezideratului indicat MENȚIONĂM CĂ, DISPUNEM DE POLITICI INTERNE CARE GUVERNEAZĂ MODUL ÎN CARE SOCIETATEA NOASTRĂ GESTIONEAZĂ ȘI RĂSPUNDE SOLICITĂRILOR. Aceste proceduri sunt bazate pe prevederile legale naționale coroborat cu legislația UE, fiind elaborate și implementate într-un mod în care se urmărește să se limiteze impactul negativ asupra drepturilor și libertăților omului, permițând în același timp SRL „Document Park“ să se conformeze cerințelor legale ale solicitanților privind transmiterea/dezvăluirea datelor cu caracter personal ce vă aparține. Toate solicitările primite sunt supuse unei evaluări din partea angajaților SRL „Document Park“ în vederea respectării cerințelor legale și dacă acestea sunt argumentate (temeiul legal și legătura de cauzalitate dintre datele cu caracter personal solicitate și cazul/dosarul examinat de solicitant etc.) înainte ca orice date personale despre dumneavoastră să fie dezvăluită/transmisă. Angajații noștri după necesitate, în dependență de complexitatea și volumul datelor solicitate, pot solicita poziția Centrului Național pentru Protecția Datelor cu Caracter Personal al Republicii Moldova. Nu vom efectua operațiuni de dezvăluire a datelor cu caracter personal între noi și alte entități care sunt amplasate geografic în stânga Nistrului, indiferent de statutul acestora, care refuză să se supună regimului juridic al Republicii Moldova, reieșind din considerentul că la moment nu există posibilitatea exercitării unui control efectiv asupra acestei părți teritoriale, inclusiv în partea ce ține de conformitatea prelucrării datelor cu caracter personal prevederilor Legii nr. 133/2011 și GDPR-ului. În cazul transmiterii/dezvăluirii datelor cu caracter personal solicitanții de informații vor fi informați privind necesitatea asigurării regimului de securitate și confidențialitate a datelor personale și că datele persoanele pot fi prelucrate numai în baza temeiului legal declarat, iar o prelucrare ulterioară trebuie să se încadreze în limitele unui alt temei legal, în caz contrar prelucrarea va fi ilegală.
IX. PASTRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
Stocăm datele dumneavoastră cu caracter personal pentru timpul necesar îndeplinirea scopurilor pentru care am colectat datele personale și le ștergem imediat la atingerea scopului pentru care le-am colectat, cu excepția cazului în care mai avem nevoie de datele dumneavoastră personale în scopul efectuării unor cercetări sau utilizării drept probă pentru cererile înaintate instanțelor de judecată. În scopuri probatorii, vom păstra datele dumneavoastră, inclusiv cele de contract cel mult TREI ANI DE la sfârșitul anului în care se încheie prestarea serviciului. Orice reclamație se prescrie după termenul de prescripție legală, chiar și după aceasta, trebuie să salvăm unele dintre datele dumneavoastră cu caracter personal din motive contabile. Suntem obligați să facem acest lucru din cauza obligațiilor de documentare legală care pot rezulta, dar nu se limitează la: Codul fiscal, Legea contabilității și raportării financiare nr. 287 din 15.12.2017, Legea contabilității nr. 113 din 27.04.2007, Legea nr. 308 din 22.12.2017 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului etc. Perioadele specificate pentru păstrarea documentelor sunt de la doi până la zece ani.
X. DREPTURILE SUBIECTULUI DE DATE
10.1. Legea 133/2011 vă conferă dumneavoastră, în calitate de subiecți de date, anumite drepturi specifice, care includ printre altele, dreptul de acces, dreptul de opoziție, dreptul la rectificare, dreptul de a depune o plângere etc. Aceste drepturi nu sunt absolute, iar temeinicia unei cereri cu privire la aceste drepturi trebuie analizată în fiecare caz în parte. Dumneavoastră aveți dreptul să vă retrageți în orice moment consimțământul acordat privind prelucrarea datelor dumneavoastră personale. Retragerea consimțământului nu poate avea efect retroactiv și nu afectează legalitatea prelucrării datelor dumneavoastră personale efectuate pe baza consimțământului înainte de retragerea acestuia. Înainte de acordarea consimțământului, sunteți informat cu privire la acest lucru. Retragerea consimțământului se face la fel de simplu ca acordarea acestuia (art. 5, alin. (1) și (2) din Legea 133/2011).
Informarea subiectului de date
În cazul în care datele personale sunt colectate direct de la dumneavoastră în calitate de subiecți de date, operatorul sau persoana împuternicită de către operator este obligată să vă furnizeze următoarele informații, exceptând cazul în care acesta dețineți deja informațiile respective:
- identitatea operatorului sau, după caz, a persoanei împuternicite de către operator;
- scopul prelucrării datelor colectate;
- informații suplimentare. În calitate de informații necesare putem distinge: destinatarii sau categoriile de destinatari ai datelor cu caracter personal; existenta drepturilor de acces la date, de intervenție asupra datelor și de opoziție, precum și condițiile în care acestea pot fi exercitate; dacă răspunsurile la întrebările cu ajutorul cărora se colectează datele sunt obligatorii sau voluntare, precum și consecințele posibile ale refuzului de a răspunde. În cazul în care datele cu caracter personal nu sunt colectate direct de la subiectul datelor, operatorul sau persoana împuternicită de către operator este obligată ca, în momentul colectării datelor sau, dacă se intenționează dezvăluirea acestora către terți, cel mai târziu în momentul primei dezvăluiri, să furnizeze subiectului de date informația privind categoriile de date care urmează a fi colectate sau dezvăluite, precum și informațiile despre identitatea operatorului, scopul prelucrării sau alte informații — cu excepția cazului în care furnizarea informațiilor este imposibilă sau implică un efort disproporționat față de interesul legitim care ar putea fi lezat, subiectul de date deține informațiile respective, prelucrarea datelor personale se face în scopuri statistice, de cercetare istorică sau științifică sau înregistrarea sau dezvăluirea datelor personale este prevăzută în mod expres de legislație (art. 12 din Legea 133/2011).
- Dreptul de acces la datele personale
Orice subiect de date personale are dreptul să obțină de la operator, la cerere, fără întârziere și în mod gratuit:
- confirmarea faptului că datele care îl privesc sunt sau nu sunt prelucrate de acesta, de asemenea informații referitoare la scopurile prelucrării, categoriile de date avute în vedere și destinatarii sau categoriile de destinatari cărora le sunt dezvăluite datele;
- comunicarea, într-o formă inteligibilă și într-un mod care nu necesită un echipament suplimentar, a datelor personale care fac obiectul prelucrării, precum și a oricărei informații disponibile privind originea acestor date;
- informații privind principiile de funcționare a mecanismului prin care se efectuează prelucrarea automatizată a datelor care vizează subiectul de date;
- informații cu privire la consecințele juridice generate de prelucrarea datelor personale pentru subiectul acestor date;
- informații privind modul de exercitare a dreptului de intervenție asupra datelor personale. Trebuie să aveți în vedere că dreptul de acces nu este unul absolut, în sensul că exercitarea acestuia de către dumneavoastră nu trebuie sa afecteze drepturile si libertățile altor persoane. In cazul în care consideram ca cererea de acces afectează drepturile altor persoane, va vom răspunde în acest sens etc., (art. 13 din Legea 133/2011).
- Dreptul de intervenție asupra datelor personal
Dumneavoastră în calitate de subiect de date aveți dreptul de a obține de la operator sau persoana împuternicită de către acesta, la cerere și în mod gratuit rectificarea, actualizarea, blocarea sau ștergerea datelor cu caracter personal a căror prelucrare contravine Legii 133/2011, în special datorită caracterului incomplet sau inexact al datelor și/sau notificarea terților cărora le-au fost dezvăluite datele personale despre operațiunile efectuate, exceptând cazurile când această notificare se dovedește a fi imposibilă sau presupune un efort disproporționat față de interesul legitim care ar putea fi lezat:
- Dreptul de a obține din partea noastră, rectificarea datelor inexacte care vă privesc sau, eventual, completarea datelor cu caracter personal care sunt incomplet înregistrate în evidentele noastre interne;
- Dumneavoastră aveți dreptul să ne solicitați blocarea prelucrării datelor personale care vă vizează atunci când: contestați exactitatea datelor personale pe care le prelucram, pe perioada verificarea exactității datelor; prelucrarea datelor este ilegală, însă în loc sa cereți ștergerea datelor personale cereți blocarea acestora; datele personale nu mai sunt necesare pentru realizarea scopului pentru care au fost prelucrate, dar ne solicitați acele date pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță; v-ați opus prelucrării și solicitați blocarea pentru intervalul de timp în care se verifică dacă drepturile noastre legitime pentru prelucrare prevalează asupra drepturilor dumneavoastră;
- Dumneavoastră aveți dreptul să solicitați să ștergem datele dumneavoastră personale pe care le prelucram dacă datele nu mai sunt necesare pentru îndeplinirea scopurilor pentru care au fost colectate; va opuneți prelucrării din motive legate din motive personale; datele personale au fost prelucrate ilegal; datele personale trebuie șterse pentru respectarea unei obligații legale care ne revine, cu excepția cazului în care datele sunt necesare pentru a ne conforma unei obligații legale pe care o avem în scopuri de arhivare în interes public, științific sau pentru studii istorice sau în scopuri statistice, inclusiv pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanța etc. Cu toate acestea, pentru a va analiza cererea, exista posibilitatea sa vă solicitam o serie de informații suplimentare în funcție de scopul în care prelucram aceste date (art. 14 din Legea 133/2011).
- Dreptul de opoziție al subiectului datelor personale
În calitate de subiect de date aveți dreptul de a vă opune în orice moment, în mod gratuit, din motive întemeiate și legitime legate de situația sa particulară, ca datele personale care îl vizează să facă obiectul unei prelucrări, cu excepția cazurilor în care legea stabilește altfel. Dacă opoziția este justificată, prelucrarea efectuată de operator nu mai poate viza aceste date. Respectiv, subiectul de date personale are dreptul de a se opune în orice moment, în mod gratuit și fără nici o justificare, ca datele care îl vizează să fie prelucrate pentru prospectare comercială (marketing direct, scrisori electronice nedorite, apeluri de vânzări sau scrisori electronice și mesaje de text-spam etc.). Operatorul sau persoana împuternicită de către operator este obligată să informeze subiectul despre dreptul de a se opune unei astfel de lucrări înaintea dezvăluirii către terți a datelor sale cu caracter personal (art. 16 din Legea 133/2011).
- Dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale
Subiectul de date are dreptul de a cere anularea, în totalitate sau parțială, a oricărei decizii individuale care produce efecte juridice asupra drepturilor și libertăților sale, fiind întemeiată exclusiv pe prelucrarea automatizată a datelor personale destinată să evalueze unele aspecte ale personalității sale, precum competența profesională, credibilitatea, comportamentul și altele asemenea. Totuși, subiectul de date personale poate fi supusă deciziei individuale în cazul în care decizia este autorizată de o lege care stabilește măsurile ce garantează apărarea interesului legitim al subiectului datelor cu caracter personal sau decizia este luată în cadrul încheierii sau executării unui contract, cu condiția că cererea de încheiere sau de executare a contractului depusă de subiectul datelor cu caracter personal a fost satisfăcută (art. 17 din Legea 133/2011).
10.2. Pentru a vă revendica drepturile descrise mai sus, puteți utiliza oricând datele de contact ale SRL „Document Park“ Cod fiscal 1013600036529, adresa juridică: str. A. Hîjdeu nr. 48, ap. (of.) nr. 3, mun. Chișinău, adresa fizică: MD-2004, bd. Ștefan cel Mare 115/1, mun. Chișinău, e-mail: [email protected], tel. +373 22 005-555. În cazul în care se formulează o cerere în format electronic, informațiile sunt furnizate în tot în format electronic acolo unde este posibil, cu excepția cazului în care dumneavoastră solicitați un alt format, inclusiv, aveți dreptul de a preciza în cerere dacă doriți ca informațiile să fie comunicate la o anumită adresă, care poate fi și o adresă de poștă electronică, sau printr-un serviciu de corespondentă care să asigure că predarea se va face numai personal. În anumite situații, putem percepe o taxă rezonabilă ținând cont de costurile administrative pentru furnizarea informațiilor sau a comunicării sau pentru luarea măsurilor solicitate. În cazul în care cererea dumneavoastră este în mod vădit nefondate sau excesivă, în special din cauza caracterului lor repetitiv, SRL „Document Park“ poate să refuze să dea curs cererii în cauză. Dacă sunt îndoieli întemeiate cu privire la identitatea dumneavoastră, având ca obiect exercitarea unuia din drepturile menționate sau nu putem identifica datele dumneavoastră personale în evidențele noastre pe baza elementelor de identificare furnizate în cerere, SRL „Document Park“ poate solicita furnizarea de informații suplimentare necesare pentru confirmarea identității și soluționării cererii. În astfel de cazuri, dacă nu furnizați informații suplimentare care sa permită identificarea dvs., nu vom fi în măsură să dăm curs solicitării de a exercita drepturile legale așa cum sunt descrise în această secțiune.
10.3. Vom respecta cererea dumneavoastră cu privire la realizarea drepturilor, dacă aceasta îndeplinește cerințele legale. Întrebările dumneavoastră cu privire la afirmarea drepturilor de protecție a datelor și răspunsurile noastre la acestea vor fi stocate în scopuri de documentare pentru o perioadă de cel mult 2 ani și, în cazuri individuale, pentru afirmarea, exercitarea sau apărarea revendicărilor legale. Temeiul juridic prelucrării datelor personale este art. 5, alin. (5), lit. (e) din Legea 133/2011, realizarea unui interes nostru legitim de a ne apăra împotriva oricăror cereri de drept civil și pentru îndeplinirea obligațiilor stipulate de art. 4 din Legea 133/2011.
10.4 Perioada de timp: Vom încerca să soluționăm plângerea/cererea dumneavoastră în termen de 30 de zile. Cu toate acestea, perioada poate fi prelungită din motive privind dreptul legal specific sau complexitatea solicitării.
10.5. Restricționarea accesului: În anumite situații, este posibil să nu putem să vă acordăm acces la toate sau la o parte din datele cu caracter personal, din cauza unor restricții prevăzute de lege, aici se include și riscul de încălcare a drepturilor și libertăților unor persoane terțe (persoane fizice). Dacă va refuzăm solicitarea de acces, vă vom comunica motivul refuzului.
XI. DREPTUL DE A DEPUNE O PLÂNGERE LA ORGANUL NAȚIONAL DE CONTROL AL PRELUCRĂRILOR DATELOR PERSONALE
Investigarea/Controlul legalității prelucrării datelor cu caracter personal are drept scop verificarea corespunderii cu cerințele și a îndeplinirii condițiilor prevăzute de Legea 133/2011 de către operator sau persoana împuternicită de către acesta. În condițiile art. 27 din Legea 133/2011, fără a aduce atingere oricăror alte căi de atac judiciare, dumneavoastră în cazul în care considerați că prelucrarea datelor sale personale nu este conformă cu cerințele Legii 133/2011 poate înainta Centrului Național pentru Protecția Datelor cu Caracter Personal (CNPDCP) o plângere în termen de 30 de zile din momentul depistării încălcării, cu realizarea în prealabil, după caz, a drepturilor prevăzute la art. 12, 13, 14, 16 și 17 din Legea 133/2011. În cazul în care subiectul datelor cu caracter personal omite realizarea drepturilor sale, precum și alte aspecte importante legate de prezentarea probelor relevante, CNPDCP îl informează despre acest fapt în termen de 30 de zile de la data primirii plângerii.
11.1. Plângerea, inclusiv cererea de realizare a drepturilor va fi formulată în scris, semnată olograf sau electronic, conform Legii nr. 91/2014 privind semnătura electronică și documentul electronic de subiectul de date cu caracter personal sau de către reprezentantul acestuia. În cazul depunerii plângerii de către reprezentant, se prezintă în modul corespunzător împuternicirile conferite de subiectul de date reprezentantului său, în raport cu CNPDCP. Plângerile pot fi depuse la sediul CNPDCP, MD-2004, Republica Moldova, mun. Chișinău, str. Serghei Lazo nr. 48 ((022) 820 801) sau pot fi transmite prin poștă, inclusiv cea electronică: centru@datepersonale. md. Pentru mai multe informații despre procedura de soluționare a plângerilor, inclusiv descărcarea Formularului tipizat al plângerii, vă rugăm să accesați https://datepersonale. md/about/plingeri-si-petitii/ sau https://datepersonale. md/.
11.2. În condițiile art. 27, alin. (5) din Legea 133/2011 puteți contesta acțiunile, inacțiunile și decizia Centrului direct în instanța de judecată, în conformitate cu prevederile Codului administrativ nr. 116 din 19.07.2018, fără respectarea procedurii prealabile.
La fel dacă ați suferit un prejudiciu în urma unei prelucrări de date personale efectuată ilegal aveți dreptul, fără a aduce atingere oricăror alte căi de atac administrative, de a sesiza instanța de judecată pentru repararea prejudiciilor materiale și morale (art. 18 din Legea 133/2011).
XII. EVALUARE ȘI ACTUALIZARE
Conținutul acestei Politici va fi evaluat și actualizată periodic, dar nu mai rar decât o dată pe an, prin republicarea versiunii revizuite în pagina pe care o vizualizați la acest moment. În cazul unor modificări semnificative vă vom informa despre acestea prin note de informare ușor vizibile postate pe web site-ul nostru, indicând la începutul documentului când a fost făcută cea mai recentă actualizare. Versiunea revizuită intră în vigoare la data publicării pe web site. Responsabilitatea de a verifica conținutul acestei pagini pentru a fi la curent cu cea mai recentă versiune a acestui document vă revine în totalitate.