+373 22 00-55-55 +373 60 13-31-13

Noi reguli pentru obținerea cetățeniei române: informații pentru anul 2021

Acum, România acceptă multe persoane drept cetățenii țării sale. Unii merg în România pentru studii europene, în timp ce alții își schimbă complet reședința. Rezultativ, mulți oameni doresc să obțină cetățenia română. Regulile pentru obținerea cetățeniei române sunt specificate în legea din 1991. Totuși, persoanele care doresc să obțină cetățenia în prezent, ar trebui să ia în considerare inovațiile care au intrat recent în vigoare.

Dacă în trecut, toți solicitanții așteptau timp îndelungat o scrisoare cu răspuns din partea Administrației Naționale pentru Cetățenie, care adesea putea pur și simplu să nu ajungă la adresă sau era pierdută, acum totul a devenit mult mai inteligibil. De acum, mesajele cu privire la acceptarea sau respingerea cererilor pentru obținerea cetățeniei române vor fi trimise pe e-mailul solicitanților. În plus, pe lâgă specificarea adresei poștale, solicitantul va trebui să furnizeze o apostilă sau o supralegalizare a documentelor oficiale străine din dosar, pentru a evita activitățile frauduloase.

Inovații în obținerea cetățeniei

Miercuri, 21 iulie, a fost adoptată o lege care modifică procesul de obținere a cetățeniei române. Modificările implică introducerea unei proceduri de comunicare prin intermediul mijloacelor electronice atunci când se solicită cetățenia țării.

Acum, consimțământul sau respingerea unei cereri pentru obținerea cetățeniei române depinde în mod direct de decizia autorităților responsabile de acordarea cetățeniei române. Această procedură se efectuează prin poștă: o persoană poate primi un refuz sau o aprobare sub forma unei scrisori pe hârtie. În fiecare an, Autoritatea Națională pentru Cetățenie trimite un număr mare de scrisori către solicitanți. Cel mai adesea, aceștia sunt cetățeni din țări străine.

Există câteva dezavantaje în această procedură de trimitere a scrisorilor către persoanele care au solicitat cetățenia țării. De exemplu, trimiterea scrisorilor este foarte costisitoare și, cel mai adesea, scrisorile pur și simplu nu ajung la destinație.

Astfel, anul trecut, de exemplu, din numeroasele adrese ale celor care au solicitat cetățenia română, doar aproximativ 56% au primit confirmarea aprobării sau refuzului în primirea cetățeniei române. Restul 44% dintre solicitanți nu au primit scrisori din cauza perioadei de depozitare expirate sau din cauza pierderii adresei de reședință. Au existat și cazuri în care scrisorile nu au fost deloc trimise destinatarilor.

O consecință directă a acestei situații este imposibilitatea soluționării cererilor relevante pentru cetățenie, menținerea lor pe o perioadă nedeterminată, restabilirea costurilor suplimentare corespunzătoare și imposibilitatea respingerii cererilor ca fiind neconfirmate atunci când este necesar.

Dispozițiile recent adoptate permit acum ca un răspuns la o cerere pentru cetățenie română să fie trimisă la adresa de e-mail furnizată de solicitant.

Solicitantul are dreptul la alegerea tipului semnăturii atunci când depune această cerere. Acest lucru este necesar pentru primirea corespondenței prin mijloace electronice. Mesajul este însoțit și de semnătura Autorității Naționale pentru Cetățenie a României pe baza unui certificat special, care poate înlocui atât sigiliul instituției, cât și semnătura directorului instituției.

În plus, angajații Autorității Naționale pentru Cetățenie Română au declarat că, de mai multe ori, s-au confruntat cu faptul că la depunerea documentelor pentru cetățenia țării, în locul actelor de stare civilă, au fost furnizate informații inexacte despre o persoană. Concluziile au fost trase în conformitate cu investigațiile efectuate de autoritățile străine și verificările acestor documente pentru exactitatea și fiabilitatea acestora.

Consultare prin telefon