+373 22 005-555
Str. Ismail, 98/4 +373 22 005-555
Ro Ru
Documente.md

Schimbarea numelui și/sau prenumelui în Republica Moldova

Programare pentru consultare la birou
Dreptul de a te afla legal în UE 180 de zile pe an
Dreptul de a te afla legal în UE 180 de zile pe an
Dreptul de a obține un permis de ședere pe teritoriul UE pe bază unui contract oficial de muncă
Dreptul de a obține un permis de ședere pe teritoriul UE pe bază unui contract oficial de muncă
Dreptul de a deschide conturi în băncile europene
Dreptul de a deschide conturi în băncile europene
Asigurare și tratament european
Asigurare și tratament european
Dreptul de a desfășura afaceri în Uniunea Europeană
Dreptul de a desfășura afaceri în Uniunea Europeană
Oportunitate de a studia la universități europene
Oportunitate de a studia la universități europene
Dreptul de a cumpăra bunuri imobiliare în Uniunea Europeană
Dreptul de a cumpăra bunuri imobiliare în Uniunea Europeană
Dreptul de a obține rapid Visa E-2 în SUA
Dreptul de a obține rapid Visa E-2 în SUA
Te ajutăm sa obții documente necesare
Solicită un apel direct aici:
Sending...

Schimbarea numelui și prenumelui în Republica Moldova

Numele și prenumele sunt principalii indicatori care identifică o anumită persoană, și sunt înregistrate în mod obligatoriu în actele de Stare Civilă și în alte documente oficiale în conformitate cu legislația în vigoare.

Numele și / sau prenumele pot fi schimbate administrativ prin decizia oficiului de stare civilă, care este aprobată de Serviciul Stare Civilă.

Numele și / sau prenumele pot fi schimbate numai în anumite cazuri:

* la obținerea cetățeniei române sau cetățeniei Republicii Moldova, prenumele și / sau prenumele nu se potrivesc cu datele din pașaportulul străin (Rusia, SUA, Israel etc.).

În același timp, nu sunt motive pentru schimbarea numelui și / sau prenumelui următoarele:

Schimbarea numelui și / sau prenumelui nu este permisă în următoarele cazuri:

Această procedură este complicată și necesită un jurist sau un avocat licențiat în Republica Moldova, deoarece sunt necesare plecări la centrele raionale ale țării (dacă solicitantul nu s-a născut în Chișinău) plus completarea cererilor, înregistrări online etc.

Etapele de schimbare a numelui și / sau prenumelui

Pentru a schimba numele și / sau prenumele, trebuie să parcurgeți următorii pași:

Depunerea cererii

O cerere de schimbare a numelui și / sau prenumelui este depusă personal sau prin intermediul unui jurist sau avocat cu o procură specială;

Examinarea cererii

Oficiul Stării Civile sau misiunea diplomatică (oficiul consular) va examina cererea depusă, va întocmi un dosar și va emite un aviz cu privire la schimbarea numelui și / sau prenumelui și îl va trimite Serviciului Stare Civilă pentru aprobare.

În cazul insuficienței de documente sau dovezi pentru schimbarea numelui și / sau prenumelui, veți primi un refuz oficial cu motivul refuzului.

Aprobarea dosarului

Examinarea unui caz de schimbare a numelui și / sau prenumelui de către Serviciul de Stare Civilă poate fi efectuată la cererea persoanei și în caz de urgență în cazul adresarea directă la Departamentul de metodologie și examinarea cazurilor din cadrul Direcției de control și metodologie a Serviciului de Stare Civilă.

Pentru examinarea în regim de urgență a dosarului, trebuie prezentate următoarele documente:

cazul relevant, sigilat în modul stabilit (într-un plic);

Înregistrarea înscrierii actului de stare civilă

Oficiul de Stare Civilă sau misiunea diplomatică (oficiul consular), după ce a primit avizul, informează solicitantul cu privire la necesitatea de a înregistra evidența actului de schimbare a numelui și / sau prenumelui în termen de o lună, cu eliberarea unui certificat de modificare. .

În cazul neprezentării solicitantului pentru înregistrarea înscrierii corespunzătoare a actului în termen de o lună, permisiunea de a schimba numele și prenumele devine invalidă.

Dacă există cause motivate, termenul ratat poate fi restabilit. Prelungirea perioadei de înregistrare pentru înscrierea actului de schimbare a numelui și / sau prenumelui se examinează la cererea solicitantului de către Serviciul de stare civilă.

Întrucât pașaportul moldovenesc oferă un regim fără vize cu UE și țările CSI din anul 2014, numărul de cereri pentru cetățenia moldovenească și, în consecință, primirea documentelor într-o formă corectată în ultimii 4 ani a crescut cu peste 15 ori.

Costul schimbării numelui și / sau prenumelui în Moldova depinde de volumul de muncă și de numărul de plecări în afara capitalei.

Compania noastră este una dintre puținele companii care se ocupă de asemenea documente în Republica Moldova

Articolul a fost util?
Evaluări totale: .
Evaluarea dvs.: .
Te ajutăm sa obții documente necesare
Solicită un apel direct aici:
Sending...
Youtube
Video Preview Documente.md este o Companie juridică — Operator de date cu caracter personal Video Preview Obține Cetățenia Română cu Documente.md — Simplu, Rapid și Sigur!
FAQ

Întrebări frecvente

Cît timp trebuie de așteptat pentru a primi pașaportul român?

După obținerea actelor de stare civlă, pașaportul se poate obține în 14 zile pentru pașaport biometric, valabil 5 ani, sau 2 ore pentru pașaport simplu temporar, valabil doar 1 an.

Am auzit că persoanele (născute dupa 19xx, din zona ABC, etc.) redobândesc cetățenia română mai repede?

Din câte cunoaștem, nu există nici un criteriu legal sau oficial de prioritate a acordării cetățeniei române. Aceste informații fie sunt doar zvonuri, fie doar anumite presupuneri, fără nici o bază care să le adeverească.

Când se depune jurământul de credință față de România?

În termen de 3 luni de la data comunicării ordinului președintelui ANC de acordare sau redobândire a cetățeniei române, persoanele care dobândesc sau redobândesc cetățenia română vor depune jurământul de credință față de România.

Momentan mă aflu în străinătate. Pot face pașaport român în țara în care mă aflu?

Da. Pașaportul român se perfectează la orice Consulat al României din străinătate. Detalii puteți găsi pe siteul fiecărui consulat. (de ex. pentru Trieste: trieste.mae.ro)

Care sunt taxele consulare pentru transcrierea certificatelor de naștere și a celor de căsătorie?

Puteți găsi aici o listă a taxelor consulare: mae.ro

Am apărut în ordinele ANC, acum ce fac?

După apariția în ordinul ANC, trebuie să depuneți jurământul în termen de 3 luni. Pentru aceasta trebuie să vă programați la orice Ambasadă/Consulat.

Dacă ați solicitat stabilirea domiciliului în România, veți depune jurământul la sediul ANC din București, iar cei de la ANC vă vor progama automat pentru depunerea jurământului la București.

Dacă ați solicitat stabilirea domiciliului în străinătate, trebuie să vă programați pentru depunerea jurământului la cea mai apropiată Misiune Diplomatică a României, în funcție de regiunea unde sunteți domiciliat actualmente.

Dacă o persoană care deține cetățenia română cu viză de reședința în România, a decedat, soțul/soția (care la fel deține cetățenia cu reședința în România), poate beneficia de un ajutor social din partea statului român?

Statul Român acordă un ajutor material de înmormântare. Găsiți câteva detalii aici: evz.ro

La căutare pe site, apare o altă persoană cu același număr la dosar. Pot exista două persoane cu același număr al dosarului?

Pot exista două persoane cu număr identic al dosarului, dacă dosarele au fost depuse în ani diferiți. Dacă dosarul pe care îl găsiți a fost depus în același an, e posibil să fie o greșeală și vă sfătuim să vă adresați la ANC pentru a lămuri situația, și eventual, pentru a afla numărul corect al dosarului.

Cum aș putea obține certificat de naștere și căsătorie român?

Echipa Documente.md vă oferă asistență la procesul de transcriere al actelor de stare civilă (certificat de naștere/căsătorie) în Registrul de stare civilă al României, pentru mai multe detalii puteți accesa siteul nostru la rubrica Cetățenie Română, Transcrierea actelor de stare civilă.

Am certificat de naștere și căsătorie român, dupa care am divorțat in Republica Moldova, ce fac acum?

Pentru România nu există certificat de divorț sau deces, aparte, ci se aplică 2 ștampile pe verso la certificatul de naștere sau căsătorie, precum că persoana în cauză sa căsătorit și respectiv a divorțat sau a decedat.

Echipa Documente.md vă oferă asistență la procesul de aplicare a mențiunilor de căsătorie și divorț/deces la Primăria Sector 1 București sau la alte Primării de pe teritoriul României.

Cum pot obține support material pentru copii, din România?

În cazul când sunteți cetățeni români și sunteți stabiliți cu domiciliul în România, procedura pentru a primi suport material (alocație) este foarte simplă și găsiți detalii pe siteul nostrul, sau ne puteți contacta pe numerele de telefoane afișate acolo.

În cazul când nu aveți domiciliul stabilit în România, trebuie să vă perfectați cartea de identitate română (buletin), după care se poate de perfectat alocația pentru copii minori. Echipa Documente.md vă oferă consultanță și asistență în vederea obținerii alocațiilor și indemnizațiilor oferite copiilor minori, precum și deschiderea contului bancar și eliberearea ulterioară a cardului în decurs de 14 zile, pentru persoanele ce dețin buletin român de identitate. Echipa Documente.md vă poate oferi și consultanță în vederea perfectării buletinului de identitate.

Documente.md Logo
Doresc să fiu apelat
Sunteți interesat de obținerea cetățeniei Republicii Moldova? Solicitați un apel.
© 2024 Documente.md
Designed with by Sequoia Digital