După obținerea actelor de stare civlă, pașaportul se poate obține în 14 zile pentru pașaport biometric, valabil 5 ani, sau 2 ore pentru pașaport simplu temporar, valabil doar 1 an.
Cea mai problematică întrebare care apare în cursul diferitelor procese civile este colectarea de documente. Pentru a facilita această procedură, mulți oameni raționali solicită ajutor profesional de la companii care oferă asistență juridică. Centrul unic de documente Documente.md este, de asemenea, specializat în acest domeniu, ajutând cetățenii și organizațiile individuale în colectarea și pregătirea diverselor documente.
De exemplu, clienții ne contactează adesea cu o cerere de asistență în obținerea unui certificat care să confirme rezidența Republicii Moldova a unei anumite persoane sau a unei întreprinderi întregi.
De ce ai nevoie de certificat
În jurisprudență, o confirmare de rezidență (sau certificat) este un document care confirmă faptul că o persoană sau o organizație comercială de pe teritoriul Republicii Moldova este rezident fiscal. Adică, acest document ajută la evitarea dublei impozitări. În plus, acest certificat indică locația reală a cetățeanului și are, de asemenea, o serie de alte funcții neoficiale. De obicei certificatul de rezidență este solicitat să fie prezentat de către bănci sau companii străine pentru a se asigura că o întreprindere sau o anumită persoană se află într-adevăr pe teritoriul Moldovei. Certificatul de rezidență al Republicii Moldova este eliberat de inspectoratul fiscal. Conform regulilor, solicitantul trebuie să primească documentul în termen de trei zile de la data depunerii cererii. Însă obstacolele birocratice încalcă adesea programul standard.
Juriștii cu experiență ai companiei Documente.md sunt întotdeauna gata să ofere asistență la obținerea unui certificat de rezidență.
Procedura de obținere a certificatului
Imediat după ce clientul solicită asistență juridică, specialiștii noștri se implică în proces. Pentru a obține un document, trebuie să se efectueze următorii pași:
- În primul rând, încheiați un acord de colaborare cu compania noastră.
- Colectați pachetul necesar de documente.
- Emiteți o procură pe numele reprezentantului companiei Documente.md, care se va ocupa de caz. Documentul trebuie să fie autentificat de un notar. În baza procurii, specialistul va putea acționa în numele clientului.
Lista documentelor care trebuie pregătite pentru a obține un certificat de rezidență:
- Cererea clientului în formă liberă.
- Certificatul care să ateste că persoana concretă nu are datorii față de buget. De obicei, acest fapt este verificat de organizația fiscală.
- Copia a documentului privind înregistrarea întreprinderii (dacă persoana face afaceri în Moldova).
- Copia contractului cu nerezidentul.
Specialistul companiei Documente.md, în baza documentelor enumerate și a unei procuri, va depune o cerere la inspectoratul fiscal și apoi va primi un certificat. Conform normelor legale internaționale, certificatul de rezidență trebuie legalizat cu apostilă, dacă clientul are nevoie de el pentru a-l prezenta în țările europene.
Important: Deținerea unui astfel de certificat este vitală pentru o afacere de succes. Prin urmare, pentru a evita probleme, merită să aveți grijă să pregătiți un astfel de document în prealabil.
Avantajele cooperării cu compania Documente.md
Astăzi, compania noastră este considerată lider pe piața serviciilor juridice. După ce și-a început activitatea în acest domeniu în anul 2007, organizația a demonstrat în mod constant succes. Datorită muncii bine coordonate a unei echipe de profesioniști reali, compania noastră și-a câștigat o reputație pozitivă. Clienții ne contactează pentru că la Documente.md vor găsi întotdeauna:
- respect și considerație;
- prețuri loiale pentru servicii;
- executarea rapidă a comenzilor;
- calitatea înaltă a serviciilor prestate;
- abordare individuală;
- asistență consultativă;
- traducerea documentelor.
Specialiștii noștri competenți sunt întotdeauna gata să ofere alte tipuri de serviciile, care sunt reflectate în catalogul companiei. Trebuie remarcat faptul că în fiecare zi echipa de specialiști își perfecționează munca, iar gama de servicii oferite de Documente.md se extinde constant. Este simplu să contactați consultanții noștri — pentru aceasta trebuie să apelați la call-centrul companiei sau să trimiteți un e-mail. Pentru noi, problemele clientului sunt problemele noastre. Și suntem gata să facem tot posibilul pentru a le rezolva cu succes.