După obținerea actelor de stare civlă, pașaportul se poate obține în 14 zile pentru pașaport biometric, valabil 5 ani, sau 2 ore pentru pașaport simplu temporar, valabil doar 1 an.
Căsătoriile încheiate și desfăcute în străinătate sunt înregistrate în România prin aplicarea mențiunii pe marginea certificatului de naștere sau căsătorie românesc.
Este imposibil să obțineți pașaportul român, în cazul în care aveți înregistrat un divorț pe teritoriul R. Moldova, dar acesta nu a fost înregistrat în România.
Datele referitoare la divorț nu se regăsesc în cartea de identitate românească sau în alte documente, așa cum se face în Rusia, Ucraina sau alte țări.
Marcajul arată ca două timbre tapate. El indică faptul că soții au încheiat o căsătorie și în urma acesteia, unul din soți a păstrat sau nu numele de familie.
Al doilea timbru informează că, după divorț, unul din soți a schimbat sau nu numele. Desigur, mai sunt indicate și data, locul căsătoriei și datele privind divorțul.
Mențiunea de divorț
Această mențiune se aplică, în mod normal, după primirea unui certificat de naștere românesc, în decurs 3-4 luni. Însă, dacă soții au deja un certificat de căsătorie românesc, atunci mențiunea se aplică pe actul respectiv.
Dacă solicitantul are un certificat de naștere de tip nou, se vor aplica referințele pe acest certificat, dar dacă posedă un certificat de tip vechi, atunci poate solicita eliberarea unui certificat de naștere de tip nou și ulterior aplicarea mențiunii.
Actele necesare:
- certificat de naștere românesc;
- extras de pe actul de căsătorie original (nu trebuie confundat cu certificatul de căsătorie);
- certificat de divorț;
- buletin;
- pașaport;
- certificat de cetățenie;
- procură.
Dacă divorțul a avut loc în afara României pe baza unei hotărâri judecătorești, iar autoritățile competente din țara respectivă nu pot emite un certificat de divorț, atunci această decizie judecătorească trebuie recunoscută inițial de un tribunal din România. Acest proces durează aproximativ un an.
Compania Documente.md prestează serviciul de aplicarea a mențiunii, pe bază de procură. Dacă nu doriți să vă ocupați singur de perfectarea actelor și depunerea lor, atunci noi suntem dispuși să vă ajutăm, salvând astfel timpul dvs. prețios.
Mențiunea de deces
Procedura este aceeași ca și în cazul celei de divorț, doar că dacă unul dintre soți a decedat, atunci pe certificatul de naștere al României se aplică mențiunea de deces.
Dacă unul dintre soți a decedat, dar există deja un certificat de căsătorie românesc, mențiunea respectivă se aplică numai pe certificatul de căsătorie.
Actele obligatorii:
- certificat de naștere/căsătorie românesc;
- certificatul de deces al soțului / soției;
- buletin;
- pașaport;
- certificat de cetățenie;
- procură.
!Important. În cazul în care certificatul de naștere românesc a fost solicitat la Consulat, acesta nu are dreptul să aplice mențiune, prin urmare, toate actele sunt trimise și procesate numai la București, la primăria sectorului 1.
Timpul pentru trimiterea solicitărilor depinde de Consulat, dar termenii aproximativi sunt de 4-6 luni. Există cazuri în care transmiterea filelor consulare se execută timp de 8 luni. În consecință, până când filele consulare nu ajung la București, va fi imposibil să depuneți dosarul pentru înregistrarea mențiunii.
În final, situația este următoarea: 4-5 luni așteptăm datele de la Consulat și 3-5 luni pentru aplicarea mențiunii. Prin urmare, reiese că perioada de așteptare este de minim 7 luni.
În cazul în care certificatul de naștere a fost eliberat în România, puteți solicita imediat o mențiune de divorț, deoarece toate registrele și informațiile necesare sunt deja la București.
Termenul limită pentru înregistrarea unui divorț sau deces pe teritoriul României este de 3-5 luni, iar costul acestora depinde de documentele furnizate și de alți factori.
Această etapă nu se numără printre cele mai dificile etape din procesul de obținere a documentelor românești.
Nu este obligatoriu să vă irosiți timpul, mergând la București pentru a perfecta aceste acte. Avocații noștri sunt mereu dispuși să facă parcurgă întregul proces pentru dvs. Astfel, în timp ce noi întocmim toate actele necesare, dvs. vă puteți ocupa, în continuare, de activitățile zilnice, fără prea multe bătăi de cap.