După obținerea actelor de stare civlă, pașaportul se poate obține în 14 zile pentru pașaport biometric, valabil 5 ani, sau 2 ore pentru pașaport simplu temporar, valabil doar 1 an.
După obținerea actelor de stare civlă, pașaportul se poate obține în 14 zile pentru pașaport biometric, valabil 5 ani, sau 2 ore pentru pașaport simplu temporar, valabil doar 1 an.
Din câte cunoaștem, nu există nici un criteriu legal sau oficial de prioritate a acordării cetățeniei române. Aceste informații fie sunt doar zvonuri, fie doar anumite presupuneri, fără nici o bază care să le adeverească.
În termen de 3 luni de la data comunicării ordinului președintelui ANC de acordare sau redobândire a cetățeniei române, persoanele care dobândesc sau redobândesc cetățenia română vor depune jurământul de credință față de România.
Da. Pașaportul român se perfectează la orice Consulat al României din străinătate. Detalii puteți găsi pe siteul fiecărui consulat. (de ex. pentru Trieste: trieste.mae.ro)
Puteți găsi aici o listă a taxelor consulare: mae.ro
După apariția în ordinul ANC, trebuie să depuneți jurământul în termen de 3 luni. Pentru aceasta trebuie să vă programați la orice Ambasadă/Consulat.
Dacă ați solicitat stabilirea domiciliului în România, veți depune jurământul la sediul ANC din București, iar cei de la ANC vă vor progama automat pentru depunerea jurământului la București.
Dacă ați solicitat stabilirea domiciliului în străinătate, trebuie să vă programați pentru depunerea jurământului la cea mai apropiată Misiune Diplomatică a României, în funcție de regiunea unde sunteți domiciliat actualmente.
Statul Român acordă un ajutor material de înmormântare. Găsiți câteva detalii aici: evz.ro
Pot exista două persoane cu număr identic al dosarului, dacă dosarele au fost depuse în ani diferiți. Dacă dosarul pe care îl găsiți a fost depus în același an, e posibil să fie o greșeală și vă sfătuim să vă adresați la ANC pentru a lămuri situația, și eventual, pentru a afla numărul corect al dosarului.
Echipa Documente.md vă oferă asistență la procesul de transcriere al actelor de stare civilă (certificat de naștere/căsătorie) în Registrul de stare civilă al României, pentru mai multe detalii puteți accesa siteul nostru la rubrica Cetățenie Română, Transcrierea actelor de stare civilă.
Pentru România nu există certificat de divorț sau deces, aparte, ci se aplică 2 ștampile pe verso la certificatul de naștere sau căsătorie, precum că persoana în cauză sa căsătorit și respectiv a divorțat sau a decedat.
Echipa Documente.md vă oferă asistență la procesul de aplicare a mențiunilor de căsătorie și divorț/deces la Primăria Sector 1 București sau la alte Primării de pe teritoriul României.
În cazul când sunteți cetățeni români și sunteți stabiliți cu domiciliul în România, procedura pentru a primi suport material (alocație) este foarte simplă și găsiți detalii pe siteul nostrul, sau ne puteți contacta pe numerele de telefoane afișate acolo.
În cazul când nu aveți domiciliul stabilit în România, trebuie să vă perfectați cartea de identitate română (buletin), după care se poate de perfectat alocația pentru copii minori. Echipa Documente.md vă oferă consultanță și asistență în vederea obținerii alocațiilor și indemnizațiilor oferite copiilor minori, precum și deschiderea contului bancar și eliberearea ulterioară a cardului în decurs de 14 zile, pentru persoanele ce dețin buletin român de identitate. Echipa Documente.md vă poate oferi și consultanță în vederea perfectării buletinului de identitate.