După obținerea actelor de stare civlă, pașaportul se poate obține în 14 zile pentru pașaport biometric, valabil 5 ani, sau 2 ore pentru pașaport simplu temporar, valabil doar 1 an.
Ce date conține un buletin
Pentru a evita posibilele confuzii, trebuie să știți cum arată buletinul unui cetățean român.
Actul de identitate european este realizat sub forma unei cărți de identitate din plastic. Documentul are o fotografie a proprietarului și, de asemenea, include toate datele personale, și anume:
- numele și prenumele;
- genul;
- locul nașterii;
- adresa de înregistrare;
- numărul de identificare personală (CNP).
Funcția principală a acestui act este de a confirma identitatea posesorului, valabil nu numai în țara în care a fost emis, ci și în întreaga Uniune Europeană. În plus, buletinul se consideră a fi documentul principal, în țările membre ale AELS — Asociația Europeană de Liber Schimb, din care fac parte următoarele țări: Norvegia, Liechtenstein, Elveția. Puteți prezenta documentul în țările pitice din Europa: Muntenegru, Monaco.
Întrucât acordurile relevante au fost încheiate între România și Moldova din 2015, buletinul românesc are forță juridică la trecerea frontierei între aceste două state.
Beneficiile buletinului românesc
Având la dispoziție acest act, aveți dreptul de:
- a vă afla pe teritoriul UE fără un pașaport străin, eliberat în România;
- perfectarea unui permis de conducere european;
- beneficia de alocații pentru copii;
- înmatricula un vehicul personal;
- obține împrumuturi bancare;
- deschide un cont bancar;
- aplica, în condiții preferențiale, la oricare universitate din UE;
- obține, oficial, un loc de muncă în orice țară a Uniunii Europene;
- să schimbați numele de familie, dacă este necesar;
- să vă înregistrați propria companie;
- desfășurarea activității politice publice;
- solicita împrumuturi pentru dezvoltarea afacerilor, din fonduri Europene.
Documentele necesare
Înainte de a primi buletinul românesc, trebuie să aveți grijă cum alegeți locul de înregistrare al domiciliului. De cele mai multe ori, pentru acest serviciu, se stabilește un contract de închiriere direct între proprietarul imobilului și chiriașul.
Pachetul standard de documente include:
- buletinul țării de origine;
- certificatul de cetățenie română;
- pașaportul străin;
- certificatul de naștere românesc;
- taxa de stat;
- declarație de stabilire a domiciliului;
- certificatul român de căsătorie sau mențiunea de divorț (dacă este cazul).
Dacă se solicită eliberarea unui buletin pentru un minor român, atunci va fi necesar să se pregătească:
- buletinul și pașaportul, eliberate de țara natală;
- certificatul de cetățean român (în cazul în care există);
- certificatul de naștere românesc;
- certificatul de căsătorie sau mențiunea de divorț al părinților copilului;
- o declarație din partea ambilor părinți, în care își exprimă acordul pentru perfectarea
- unui buletin românesc pentru copil;
- taxa de stat;
- cartea de identitate a reprezentantului legal al copilului. Acesta poate fi unul dintre părinți.
Dacă pentru unele dintre aceste documente este nevoie de traducere, atunci acestea trebuie să fie certificate de către un notar autorizat.
Toate documentele au nevoie de verificarea prealabilă, altfel vizita în România pentru a obține buletinul românesc s-ar putea să nu fie una de succes.
Pentru a preveni acest lucru, majoritatea celor care au nevoie de serviciile unor experți în domeniu, solicită ajutorul companiei noastre Documente.md.
Unde se depun actele pentru obținerea buletinului?
Este clar că solicitanții unui buletin românesc sunt preocupați de întrebarea unde să depună actele. Toate documentele trebuie depuse la secția de poliție la locul de înregistrare, cu achitarea taxei de stat în prealabil.
Apoi se face poza pentru actul de identitate și se așteaptă rezultatul procesării datelor cu caracter personal, iar când buletinul este gata, procedură care poate dura 30-40 zile, acesta poate fi ridicat de la ghișeu. Această procedură poate fi încredințată avocaților companiei Documente.md prin întocmirea unei procuri la un notar.
Informație importantă: Atunci când se solicită un pașaport românesc fără a deține un buletin românesc, solicitantul primește automat statutul de cetățean român care locuiește în străinătate. Aceasta înseamnă că la rubrica “domiciliu” va fi indicată țara de locație permanentă a persoanei. În cazul în care se perfectează apoi un buletin, pașaportul român va deveni deja nevalid.
Costuri de perfectare și condiții
În ceea ce privește costul serviciilor oferite de compania Documente.md, acestea variază, pentru că depind de locul de înregistrare, precum și de termenul de perfectare.
Buletinul românesc este valabil pentru următoarele grupuri de persoane:
- copii 14-18 ani — 4 ani;
- cetățeni de 18-25 de ani — timp de 7 ani;
- pentru persoanele peste de 25 ani — până la data de 03.08.2031.
Când este necesară preschimbarea unui cărți de identitate:
- dacă documentul a expirat;
- la schimbarea datelor cu caracter personal ale proprietarului (prenume, date despre naștere);
- la schimbarea sexului;
- dacă documentul a fost pierdut sau furat;
- la deteriorarea documentului;
- la schimbul de domiciliu;
- la anularea cărții de identitate românească;
- dacă poza proprietarului nu corespunde, din punct de vedere aspectual, cu imaginea sa reală;
- la atribuirea unui nou cod personal (CNP).
Persoanelor care au dificultăți în a înțelege subtilitățile legale ale procesării documentelor personale, le sugerăm să apeleze serviciile juridice ale companiei Documente.md.
Personalul nostru calificat vă va asista în procesul de formare al dosarului necesar, va verifica veridicitatea actelor și le va pregăti minuțios, pentru a fi depuse la autoritățile corespunzătoare.
Dacă țineți la timpul dvs. și aveți nevoie de acte românești într-o perioadă restrânsă de timp, știi la cine să apelezi!
Specialiștii noștri sunt mereu pregătiți să vă ofere sfaturi, la telefon, și nu doar.
Apelați-ne! Suntem bucuroși să oferim asistență profesională tuturor!