Obținerea buletinului românesc

Obținerea buletinului românesc

Un buletin se eliberează tuturor cetățenilor români, care au împlinit vârsta de paisprezece ani.

Ce date conține un buletin

Pentru a evita posibilele confuzii, trebuie să știți cum arată documentul principal al unui cetățean român.

Actul de identitate europeană este realizată sub forma unei cărți de identitate din plastic. Documentul are o fotografie a proprietarului și, de asemenea, include toate datele personale, și anume:

  • numele și prenumele;
  • genul;
  • locul nașterii;
  • adresa de înregistrare;
  • numărul de identificare personală (CNP).

Pentru a evita posibilele confuzii, trebuie să știți cum arată documentul principal al unui cetățean român

Funcția principală a acestui act este de a confirma identitatea purtătorulu, valabil nu numai în țara în care a fost emis, ci și în întreaga Uniune Europeană. În plus, buletinul se consideră a fi documentul principal, în țările membre ale AELS — Asociația Europeană de Liber Schimb. Acestea sunt țările: Norvegia, Liechtenstein, Elveția. Puteți prezenta documentul în țările pitice din Europa: Muntenegru, Monaco.

Întrucât acordurile relevante au fost încheiate între România și Moldova din 2015, buletinul românesc are forță juridică la trecerea frontierei între aceste două state.

Pentru a întocmi un astfel de document trebuie să contactați Inspectoratul Național al României, care funcționează în cadrul Ministerului Afacerilor Interne din această țară.

Beneficiile buletinului românesc

  • având la dispoziție acest act, aveți dreptul de a vă afla pe teritoriul UE fără un pașaport străin, eliberat în România;
  • perfecta un permis de conducere european;
  • beneficia de alocații pentru copii: pentru un copil de până la 2 ani — 64 euro/lună, iar de la 2-18 — 32 euro/lună;
  • înmatricula un vehicul personal;
  • obține împrumuturi bancare;
  • deschide un cont bancar;
  • aplica, în condiții preferențiale, la oricare universitate din UE;
  • obține, oficial, un loc de muncă în orice țară a Uniunii Europene;
  • să schimbați numele de familie, dacă este necesar;
  • să vă înregistrați propria companie;
  • desfășura activității politice publice;
  • solicita împrumuturi pentru dezvoltarea afacerilor, din fonduri euro.

Această listă conține doar cele mai frecvente cazuri în care vă poate fi necesară cartea de identitate personală românească. Dar, trebuie de reținut că fiecare caz are caracteristicile sale individuale, motiv pentru care, nu este exclus, că s-ar putea să aveți nevoie de ajutorul unui expert, pentru a lua decizii importante, în cel mai correct mod.

Documente obligatorii

Înainte de a primi buletinul românesc, trebuie să aveți grijă cum alegeți locul de înregistrare al domiciliului. De cele mai multe ori, pentru acest serviciu, se stabilește un contract de închiriere direct între proprietarul imobilului și chiriașul.

Important!!! După semnarea contractului, persoana primește deja viza de ședere la adresa indicată în document. După finalizarea acestei etape, pe care o vom numi în mod arbitrar “înregistrare”, puteți începe deja să strângeți documentele necesare obținerii buletinului românesc.

Pachetul standart de documente include:

  • buletinul țării de origine;
  • certificatul de cetățenie română;
  • pașaportul străin;
  • certificatul de naștere românesc;
  • taxa de stat;
  • declarație;
  • certificatul român de căsătorie sau divorțul (dacă este cazul;
  • certificatul de deces al unuia dintre soți (românesc).

Dacă se solicită eliberarea unui buletin pentru un minor român, atunci va fi necesar să se pregătească:

  • buletinul și pașaportul, eliberate de țara natală;
  • certificatul de cetățean român (în cazul în care există);
  • certificatul de naștere românesc;
  • certificatul de căsătorie sau divorț al părinților copilului;
  • dacă unul dintre părinți este decedat, trebuie să fie prezentat un certificat de deces;
  • o declarație din partea ambilor părinți, în care își exprimă acordul pentru perfectarea unui buletin românesc pentru copil;
  • taxa de stat;
  • cartea de identitate a reprezentantului legal al copilului. Acesta poate fi unul dintre părinți.

Dacă pentru unele dintre aceste documente este nevoie de traducere, atunci acestea trebuie să fie certificate de către un notar autorizat.

Majoritatea celor care au nevoie de serviciile unor avocați profesioniști solicită ajutorul compania noastre DOCUMENTE. MD. Din start, avertizăm clienții că toate documentele au nevoie de verificarea prealabilă, altfel vizita în România pentru a obține acesta act s-ar putea să nu fie una de succes. Pentru a preveni acest lucru, este mai mult decât necesar să vă consultați cu avocații companiei noastre.

Atenție: puteți solicita obținerea un buletin românesc, precum și puteți primi, fizic, actul, doar prin prezența dvs. fizică în România. Depunerea documentelor se face personal de către solicitant.

Unde se depun documente

Este clar că solicitanții de buletin românesc sunt preocupați de întrebarea unde să solicite înregistrarea. Toate documentele trebuie depuse la secția de poliție la locul de înregistrare, iar apoi să plătească deja taxa de stat în suma necesară. În viitor, trebuie să efectuați următorii pași: faceți o poză și așteptați rezultatul procesării datelor cu caracter personal. Când buletinul este gata, care va dura 30-40 zile, acesta poate fi ridicat de la ghișeu. Dar acest lucru poate fi încredințat avocaților companiei noastre dacă întocmiți mai întâi o procură la un notar sau la consulatul român al statului în care locuiește solicitantul.

Nuanță importantă: Atunci când se solicită un pașaport românesc fără a avea un buletin românesc, solicitantul primește automat statutul de cetățean român care locuiește în străinătate. Aceasta înseamnă că în rubrica “domiciliul” va fi indicată țara de locație permanentă a persoanei. Dacă perfectați un buletin, va trebui să vă schimbați domiciliul, adică pașaportul român va deveni deja invalid, în acest caz se perfectează un alt pașaport românesc cu domiciliul în România.

Costuri și condiții

În ceea ce privește costul serviciilor oferite de compania noastră, acestea variază, pentru că depind de locul de înregistrare, precum și de termenul de perfectare.

La București, obținerea actului, din momentul depunerii cererii, durează între 1- 2 luni. În alte orașe ale României, acest proces va dura 7-14 zile. Și termenii de extindere al buletinului variază de la 1- 20 de zile.

Pașaportul românesc intern este valabil pentru următoarele grupuri de persoane:

  • copii 14-18 ani — 4 ani;
  • cetățeni de 18-25 de ani — timp de 7 ani;
  • 25-55 ani — 10 ani;
  • după 55 de ani, buletinul românesc este valabil pe viață.

Când este necesară schimbarea unui cărți de identitate:

  • dacă documentul a expirat;
  • la schimbarea datelor cu caracter personal ale proprietarului (prenume, date despre naștere și părinți, în cazul în care s-a făcut o eroare în timpul adoptării);
  • la schimbarea sexului;
  • dacă documentul a fost pierdut sau furat;
  • la deteriorarea documentului;
  • la schimbul de domiciliu;
  • la anularea cărții de identitate românească;
  • dacă poza proprietarului nu corespunde, din punct de vedere aspectual, cu imaginea sa reală;
  • la atribuirea unui nou cod personal (CNP);
  • la schimbul unui document de tip vechi, dacă acesta nu mai este emis, dar este încă recunoscut ca fiind valid.

Persoanelor care au dificultăți în a înțele subtilitățile legale ale procesării documentelor personale, le sugerăm să folosească serviciile companiei noastre DOCUMENTE. MD. Avocații noștri calificați vă vor fi alături în procesul de formare al pachetului necesar, vor verifica veridicitatea actelor și le vor pregăti minuțios, pentru a fi depuse la autoritățile corespunzătoare. Această opțiune de perfectare va avea ca rezultat. economisirea de resurse financiare, câștigul de timp liber pentru dvs și evitarea stresului pe care vi-l poate cauza acest anevoios proces.

Specialiștii noștri sunt mereu pregătiți să vă ofere sfaturi, la telefon, și nu doar.

Apelați-ne! Suntem bucuroși să oferim asistență profesională tuturor!

Consultare prin e-mail