Aveți posibilitatea de a redobândi cetățenia în România folosind o programă simplificată. Dacă acest lucru se face cu ajutorul unor specialiști de calificare înaltă, atunci procedura va economisi timp. Redobândirea independentă a cetățeniei române va dura mult timp, deoarece este foarte dificil să te ocupi de documente și să le verifici dacă acestea respectă normele legale. Mai ales o persoană fără studii juridice și anumite abilități. Procedura de recuperare poate necesita acte pierdute, verificarea autenticității acestora sau legalizarea lor. De toate aceste nuanțe se va ocupa cu succes un avocat profesionist.
Documentele necesare pentru obținerea cetățeniei
În România, de problemele cetățeniei se ocupă Agenția Națională pentru Cetățenie (ANC), unde și urmează a fi trimise mai întâi originalele tuturor documentelor. Aici există propriile proceduri de acceptare a lucrărilor, care trebuie respectate. De exemplu, documentele laminate nu vor fi acceptate de oficiali. Prin urmare, duplicatele ar trebui să fie emise cu un sigiliu autentificat. Dacă vă adresați la juriști, va fi mai rapid și mult mai ușor să colectați pachetul complet de documente pentru depunerea la ANC.
Pentru a redobândi cetățenia română, trebuie să aveți așa-numitele „rădăcini”. Adică strămoșii pe linia mamei sau a tatălui solicitantului trebuie să fi fost cetățeni sau cetățeni ai acestei țări. Pentru aceasta, la agenție se prezintă următoarele documente:
- pașaportul cetățeanului țării de origine a solicitantului;
- pașaportul internațional;
- certificatul de naștere;
- certificatul de căsătorie al părinților;
- toate documentele care confirmă faptul, că bunica sau bunicul au fost cetățeni români. Acestea pot fi certificate de naștere, certificate de căsătorie sau deces.
Ce-i de făcut dacă documentele sunt pierdute?
Rădăcinile din România se pot trage și de la străbunei, străbunici. În acest caz se prezintă documentele lor, iar solicitantul are posibilitatea de a obține cetățenia suplimentară într-o țară europeană. Un astfel de drept îl au persoanelor ale căror rude până la a treia generație s-au născut pe teritoriul României. Acum granițele acestui stat sunt diferite, dar înainte de cel de-al doilea război mondial, teritoriul României era mult mai mare.
Se întâmplă ca documentele de la străbuneii și străbunicele născute în România sunt pur și simplu pierdute. Atunci solicitantul poate prezenta orice informații le deține despre strămoși. Poate că mai există diplome de studii sau certificate școlare, livrete militare sau alte copii, certificate care pot confirma că persoana s-a născut pe teritoriul statului român.
Multe acte pierdute de stare civilă pot fi restabilite adresându-vă la oficiul stării civile. Pentru aceasta, se depune o cerere corespunzătoare la organul de stat autorizat la locul de reședință. Acest lucru se poate face nu numai personal, ci și printr-o persoană împuternicită, după care oficiul stării civile vă va emite duplicatul actului pierdut. Dacă nu se poate găsi, atunci duplicatul va trebui restabilit prin intermediul autorităților judiciare.
Să înțelegeți toate nuanțele restabilirii documentelor vă vor ajuta juriștii profesioniști cu o vastă experiență în efectuarea unor astfel de proceduri. Ei pot primi rapid duplicate ale actelor civile pierdute din Moldova, Ucraina și România însăși. Fără acte de stare civilă, care includ certificatele de căsătorie și naștere ale unei persoane, nu va fi posibilă restabilirea cetățeniei române. Juriștii calificați vor putea înțelege rapid cazul, lor trebuie doar să le trimiteți documente scanate sau fotografiate care sunt disponibile pentru a obține un răspuns — care dintre ele vor fi utile pentru caz și care nu vor fi deloc necesare.
Pachetul complet de documente pentru redobândirea cetățeniei
Este posibil să obțineți cetățenia română numai prin prezentarea unui pachet complet de documente, care include:
- Fotografii ale solicitantului, realizate în conformitate cu normele standard.
- Pașaportul solicitantului și fotocopia acestuia, autentificate de un notar. În unele cazuri, este necesară o traducere a pașaportului unui alt stat, care trebuie să fie autentificată și de un notar.
- Buletinul de identitate — în original și în fotocopie autentificată de un notar.
- Certificat care să ateste că solicitantul nu are antecedente penale, eliberat de organele de drept din statul al cărui cetățean este în acest moment. De asemenea, veți avea nevoie de traducerea certificatului în limba română, care a fost autentificată de un notar.
- Certificatul de naștere — în original și în copie.
- Certificatele de naștere ale copiilor.
- Certificatul de căsătorie, dacă solicitantul nu este celibatar, sau certificatul de divorț.
Documentele strămoșilor români care au fost oficial cetățeni ai acestei țări. Mai întâi trebuie să treacă printr-un control notarial, legalizare și abia apoi pot fi depuse la ANC. Trebuie să aveți originale cu copii sau duplicate.
O declarație întocmită în conformitate cu toate regulile, în care persoana indică că dorește să obțină cetățenia română. Se întocmește la misiunea românească sau de către un notar. Obligatoriu, declarația trebuie să indice — unde va depune jurământul. Poate fi necesară traducerea cu autentificare notarială.
- O declarație care să confirme că potențialul cetățean român că nu va întreprinde nici o acțiune împotriva statului.
- Certificatul de cerere anterioară a dobândirii cetățenie în România. Adică dacă au fost întreprinse anterior acțiuni pentru redobândirea cetățeniei.
- Pentru copiii cu vârsta sub 14 ani, este necesar acordul scris al părinților pentru a obține cetățenia română.
- După împlinirea vârstei de 14 ani, copiii își scriu în mod independent consimțământul pentru a obține cetățenia română.
Aproape pentru fiecare act de pe lista documentelor obligatorii pentru redobândirea cetățeniei va necesita o traducere oficială în limba de stat a țării la locul solicitării dacă este cazul. Înainte de aceasta, documentația este autentificată de un notar. Pentru documentele emise în Rusia, Moldova sau Ucraina, apostilarea nu este necesară pentru depunerea la ANC. Însă dacă au fost emise pe teritoriul Kazahstanului, Israelului sau Belarusului, atunci trebuie să puneți cu siguranță o apostilă, fără de care documentele nu vor fi acceptate în România.
Regulile pentru depunerea documentelor
Colectarea unui pachet complet de documente pentru redobândirea cetățeniei este jumătate din lucru. De asemenea, ar trebui să știți unde să le depuneți. Nu este întotdeauna posibil să le depuneți direct la ANC. Dar există întotdeauna posibilitatea de a duce actele la reprezentanța României situată în țara în care locuiește solicitantul. Procedura strictă de depunere a documentelor trebuie respectată obligatoriu. Reprezentanțele teritoriale ale ANC sunt situate în câteva orașe mari ale fostelor republici sovietice, prin urmare, dacă este posibil, vă puteți adresa acolo.
Pentru a urgenta întreaga procedură de redobândire a cetățeniei, trebuie să depuneți documentele nu prin consulat, ci direct către ANC. În caz contrar, va dura cel puțin șase luni pentru ca pachetul de documente depuse la consulat să ajungă la Agenția din București. Abia atunci va începe verificarea lor. Dacă termenele pentru solicitant nu fac o diferență semnificativă, atunci este foarte posibil să depuneți documentele la reprezentanța română în țara de reședință. Când aplicați în România, va trebui să vă programați online la un specialist. În unele cazuri, acest lucru poate provoca și dificultăți, dar juriștii noștri vă vor veni întotdeauna în ajutor.
Depunerea documentelor se efectuează personal sau prin intermediul unui reprezentant — o persoană împuternicită. Documentele trebuie să fie într-o mapă de plastic (anterior a fost de carton). În plus, la aceasta trebuie anexată o copie a paginii pașaportului cu viză românească sau ștampila de intrare în România. Aceasta este pentru cetățenii acelor țări ai căror rezidenți au nevoie de viză pentru a se afla în România. În alte cazuri este atașată pagina cu ștampilele aplicate la intrarea în țară.
Procedura de obținere cetățeniei române este foarte lungă și dificilă din cauza numeroaselor întârzieri birocratice. Vă sfătuim să contactați specialiștii noștri pentru a vă ajuta la colectarea unui dosar complet, pregătirea acestuia în conformitate cu cerințele stabilite și depunerea acestuia. Adesea, clienții companiei noastre necesită asistența avocatului. Acest lucru se întâmplă atunci când o persoană nu vorbește românește, se simte nesigur atunci când comunică cu oficialii.