De la 1 ianuarie 2025, cetățenii români pot obține absolut gratuit livrarea pașaportului simplu electronic.
75Ce bucurie! De la 1 ianuarie 2025, cetățenii români vor putea primi gratuit și direct la orice adresă din România pașaportul electronic simplu, fără costuri și grija de a-l aștepta la domiciliu. Până acum, livrarea pașapoartelor implica o taxă de 15 lei și era lipsită de flexibilitate. E o bună veste pentru toți românii care vor să beneficia de un proces mai simplu și mult mai eficient!
Ce documente sunt necesare pentru obținerea pașaportului român?
Pentru eliberarea unui pașaport român simplu electronic, solicitanții vor avea nevoie de:
- Actul de identitate, în original;
- Certificat de stare civilă, în original;
- Dovada reședinței;
- Chitanța care confirmă plata taxei.
Cererile pot fi depuse începând cu 3 ianuarie 2025, iar documentele vor fi disponibile fie la ghișee, fie prin livrare gratuită, din 10 ianuarie.
Cât costă pașaportul?
Costurile pentru pașapoartele românești rămân aceleași și în 2025:
- 258 lei pentru persoanele de peste 12 ani;
- 234 lei pentru minorii sub 12 ani.
De la 3 ianuarie 2025, va fi mult mai simplu să obții pașaportul. Dispui de posibilitatea de a-l ridica de la ghișeu sau să-l primești gratuit direct la adresa menționată. Noua măsură are ca scop să economisească timp și să facă acest proces mult mai ușor pentru toți cetățenii români.